…na którego czele stanęła Wioleta Wróbel.
Wraz z ekspansją firmy, a co za tym idzie obecnością w wielu krajach, pojawiła się potrzeba zadbania o jakościową komunikację marki z konsumentami spoza Polski. Sprawiło to, że w strukturach spółki pojawił się nowy dział – Marketing Globalny.
Zobacz również
Marketing jest niezwykle istotnym narzędziem w prowadzeniu biznesu, również w spółce Amica. Dlatego utworzenie nowego działu pozwoli na pełniejsze wykorzystanie potencjału tak dużej firmy, jak nasza – mówi Jarosław Drabarek, Prezes Zarządu Amica Handel i Marketing.
Celem działu Marketing Globalny jest optymalne wykorzystanie środków i wiedzy doświadczonego zespołu do tworzenia strategii działań marketingowych oraz koordynowania ich realizacji w poszczególnych krajach.
Przez ostatnie kilka lat nasze struktury powiększały się wraz z wejściem na nowe rynki. Po tak intensywnym okresie dla Grupy, nadeszła chwila refleksji na temat tego, że aby móc dalej się rozwijać, pewne elementy funkcjonowania firmy należało inaczej poukładać. Efektem tego jest nowy dział Marketingu Globalnego. W jego skład wchodzi zespół strategiczny oraz zespół odpowiedzialny za kontakty ze wszystkimi rynkami. W zespole strategicznym są komórki odpowiedzialne za kategorie, za digital, media, content oraz trade – mówi Wioleta Wróbel, dyrektor działu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Komórka Marketing Globalny składa się z dwóch zespołów. Strategiczny zespół jest odpowiedzialny za tworzenie długoterminowych strategii działań komunikacyjnych, wyznaczanie standardów. Realizowane przez komórkę projekty będą tworzone przez międzynarodowe zespoły.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Drugi zespół pełnić będzie rolę łącznika między strategią a lokalnymi oddziałami – jego członkowie będą mieć istotny wpływ na finalny kształt materiałów, dostarczając wiedzy dotyczącej potrzeb rynkowych i różnic kulturowych.
Powstanie nowego działu to krok w kierunku budowania coraz mocniejszej pozycji wśród producentów AGD o zasięgu globalnym. Celem Grupy Amica jest pozyskiwanie nowych rynków i klientów, nie zapominając jednak o kluczowym rynku czyli tym rodzimym.