Z okazji tegorocznej Parady Równości w Sztokholmie, szwedzkie siły zbrojne przygotowały kampanię, w której prosty wizerunek pary butów wojskowych ozdobiony tęczowymi sznurówkami miał wyrazić uznanie i chęć niesienia pomocy tym, którzy biorą w niej udział.
Ponadto szwedzkie siły zbrojne pracę na rzecz równości biorą za swój obowiązek związany z obroną prawa człowieka do nieograniczonej miłości i wyrażania siebie. W skrócie: „jesteśmy gotowi pójść na całość”.
Zobacz również
Reklama wywołała olbrzymią reakcję w social mediach, nie wszyscy byli zachwyceni kreacja. Jednak ta akcja organizacji jest ich najbardziej udaną w mediach społecznościowych. W pierwszym dniu pojawienia się grafiki na Facebooku została udostępniona 5000 razy i uzyskała 600 komentarzy na Facebooku oraz 200 000 wyświetleń na Twitterze!
Co sądzicie o takim poparciu?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z okazji 50. rocznicy zakazu dyskryminowania miłości homoseksualnej w Anglii, marka Absolut stworzyła piękną kampanię OOH, która ma na celu podniesienie świadomości o prawach homoseksualnych. Przy kampanii Absolut współpracował z Stonewall, największą brytyjską organizacją charytatywną LGBTQ.
PS2
Niedawno Diesel w swojej reklamie zaserwował nam podobny motyw. W klipie marki odzieżowej widzimy mur, który jest odniesieniem do wszystkich stereotypów i barier. Kiedy zostaje zburzony przez tęczowy czołg, nie ma już żadnych ograniczeń.