Esport na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu?
Rosnąca popularność esportu od lat jest impulsem do debaty na temat tego czy sport elektroniczny to sport i czy profesjonalni gracze mogą konkurować ze sobą na arenach zarezerwowanych do tej pory dla tradycyjnych rozgrywek. Ważny głos w tej dyskusji zabrał w sierpniu Tony Estanguet, współprzewodniczący francuskiego komitetu organizacyjnego odpowiedzialnego za Letnie Igrzyska Olimpijskie 2024, które odbędą się w Paryżu. W rozmowie z Associated Press Estanguet wyraził chęć prowadzenia dialogu ze środowiskiem esportowym i zrozumienie dla wagi tej dyscypliny. Głos w tej sprawie zabrał również Thomas Bach – przewodniczący Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego – jego zdaniem najpopularniejsze tytuły czyli CS:GO i L.o.L. są zbyt brutalne i nie reprezentują pokojowego ducha sportu, natomiast gry bardziej “przyjazne” – głównie sportowe, będą chętnie widziane. Głosy przedstawicieli komitetu organizacyjnego zostały odebrane przez środowisko esportowe jako ważny krok w postępującym procesie demarginalizacji esportu przez organizacje sportowe.
Zobacz również
Nielsen zaczyna badać esport
W sierpniu wystartował Nielsen Esports, najnowsze narzędzie lidera badań marketingowych, które jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie niezawodnym i niezależnym pomiarem wartości w esporcie. Nielsen Esports skupi się na głównie na badaniu rynku sportu elektronicznego, w tym między innymi zbieraniu danych na temat widzów, marek, transmisji oraz platform mediowych. W ramach nowej platformy, Nielsen uruchomił także Esports24 – narzędzie umożliwiające śledzenie i analizę ekspozycji marki w turniejach esportowych na całym świecie. Firma powołała także radę doradczą ds. esportu, której zadaniem będzie dostarczenie wiedzy umożliwiającej kształtowanie przyszłych pomiarów i wyceny widowni esports. Członkami rady zostali przedstawiciele takich podmiotów jak: ESL, ESPN, Facebook, FIFA, NBA, Sony PlayStation, Turner, Twitch, Twitter, Unilever czy Google i YouTube.
Formuła 1 startuje z Formuła 1® Esports Series
We wrześniu 2017 wystartują rozgrywki Formuły 1® Esports Series, które wyłonią najlepszego wirtualnego kierowcę Formuły 1. Seria powstała dzięki partnerstwu pomiędzy Formułą 1, Codemasters – wiodącego producenta i wydawcy gier wyścigowych oraz Gfinity, światowego lidera wydarzeń i zawodów esportowych. Zawodnicy będą rywalizować w 3 etapach. 40 najszybszych kierowców zostanie wyłonionych w kwalifikacjach, które odbędą się we wrześniu. Następnie na wydarzeniu Gfinity Arena odbędą półfinały, które wyłonią 20 najszybszych kierowców. Ci natomiast zmierzą się w finałach w trakcie Grand Prix Formuły 1 w Abu Dhabi. Mistrza cyklu esportowego fani poznają w trakcie weekendu kończącego tradycyjne zawody Grand Prix Formuły 1.Tegoroczna edycja Formuły 1® Esports Series jest pierwszą odsłoną corocznego cyklu. Start esportowych rozgrywek to efekt decyzji o długoterminowej inwestycji w sport elektroniczny i gaming, która ma na celu dotarcie do szerszej publiczności, ze szczególnym uwzględnieniem młodszych fanów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Mercedes- Benz partnerem ESL
Mercedes-Benz, to kolejny po Audi, gigant motoryzacyjny, który inwestuje w sport elektroniczny. Na mocy podpisanego w sierpniu porozumienia z ESL – międzynarodową ligą sportów elektronicznych, marka stanie się sponsorem turniejów, odbywających się na kilkunastu światowych rynkach. Pierwszym wspieranym przez Mercedesa wydarzeniem będzie ESL One Hamburg 2017 w grze Dota 2, z pulą nagród sięgającą 1 000 000 dolarów.
Pomocnik FC Barcelona inwestuje w G2 Esports
André Gomes znalazł się w nowej grupie finansującej G2 Esports – założona przez Carlosa ‘ocelote’a’ Rodrigeza organizacja od 2013 roku zdążyła stać się jedną z najpoważniejszych marek esportowych na świecie. „W tym coraz bardziej cyfrowym świecie widzę ogromny potencjał drzemiący w esporcie. Doświadczenie Rodrigeza wyniesione z kariery gracza i właściciela organizacji imponuje, tak zresztą jak osiągnięcia G2, które przekonują do inwestycji” – ogłosił Gomes w oficjalnym oświadczeniu.
Marki, które poczyniły inwestycje w esport w tym miesiącu
BMW zostaje oficjalnym sponsorem finałów EU LCS Summer Split w Paryżu, akcja tagowana jest haszem #LaneToParis.
T-Mobile nawiązało współpracę z Cloud 9 – organizacją esportową o globalnym zasięgu, wywodzącą się z Kalifornii. Operator ma zapewniać bezprzewodową sieć 4G LTE oraz łączność telefoniczną.
ELEAGUE – profesjonalna liga esportowa zasilana przez Turnera oraz IMG, ogłosiła wielopostaciowe partnerstwo z GEICO, w celu zapewnienia amatorskim graczom serii esportowych wydarzeń, które ukażą się pod marką GEICO ELEAGUE Amateur Series. Liga ma promować młode talenty.
Chipotle – sieć restauracji z meksykańskim jedzeniem, wspólnie z OpTic Gaming organizuje konkurs, w którym fani esportu mogą wygrać ekskluzywną wycieczkę do OpTic Scuf House – ośrodka treningowego drużyny, gdzie poznają swoich ulubionych zawodników i kulisy profesjonalnego treningu esportowego.
Kolejne podsumowanie już na początku października.