Do teamu ekspertów i powołanej niedawno spółki Stor9_ zarządzającej wizerunkiem, tworzeniem kampanii i kontentu dołączy silna kompetencja planowania mediów. Lewandowskiemu partnerstwo z Group One zapewni rozwój w dwóch szczególnie ważnych dla inwestorów obszarach: komunikacji w Polsce i za granicą oraz w kanałach cyfrowych. Zespołem RL Media zarządzać będzie Kamil Wiszowaty, odpowiedzialny za rynkowy sukces Value Media.
Anna i Robert to dzisiaj jedne z najsilniejszych polskich „marek”. W ich przypadku chęć wpływu na sposób kreowania własnego wizerunku to oczywisty przejaw biznesowej dojrzałości. Dziś nie da się planować naprawdę skutecznych kampanii, a jednocześnie oddzielać kreację od mediów. RL Media jest więc kolejnym naturalnym ruchem po stworzeniu Stor9_. Dzięki współpracy z Group One, do „szatni” Lewandowskich dołącza najlepszy zespół specjalistów mediowych na rynku – spółka korzystać będzie z know how całej naszej grupy. Łączy nas przekonanie, że przyszłość należy do mediów digitalowych i wygrają Ci, którzy tam będą najsilniejsi. Pracujemy dla wielkich międzynarodowych i polskich marek. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować Ani i Robertowi międzynarodowy zasięg i standard serwisu, a jednocześnie indywidualne i jakościowe podejście sterowane z Warszawy” – mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One.
Zobacz również
Model biznesowy
Do zadań RL Media będzie należało przede wszystkim planowanie i zakup mediów na potrzeby wszystkich obszarów komunikacji Roberta Lewandowskiego – mowa tu o karierze sportowej i aktywności biznesowej najpopularniejszego polskiego piłkarza, a także o działaniach Anny Lewandowskiej w dziedzinie zdrowia, diety czy aktywności fizycznej. Docelowo firma ma koordynować również te obszary w ramach prowadzonych kampanii na rzecz innych sportowców i celebrytów.
Wartość dodana takiego planowania kampanii będzie dostrzegalna dla obu stron – zarówno gwiazd, jak i współpracujących z nimi marek. Przy ogromnej skali komunikacji, w przypadku Roberta Lewandowskiego obejmującej często kilkanaście czy kilkadziesiąt rynków, kluczowe jest zachowanie spójności wizerunku. A jednocześnie zaplanowanie aktywności tak, by nie kanibalizowały się nawzajem (np. emisje w tym samym czasie, zbyt podobne formaty)i by partnerzy maksymalnie korzystali wizerunkowo na współpracy.
RL Media i Stor9_ będą działały niezależnie, realizując strategie rozwoju oraz założenia komunikacyjne. Podmioty nie są powiązane kapitałowo.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Inwestycje w nowe technologie
Profesjonalizacja zarządzania komunikacją (Stor9_) oraz powołanie RL Media to element szerszej, konsekwentnie realizowanej strategii biznesowej Roberta Lewandowskiego, który od kilku lat inwestuje w spółki z obszaru nowych technologii, m.in. w ramach jednego z funduszy venture capital. Ostatnią inwestycją w portfolio był Stor9_, podmiot łączący obszary consultingu, komunikacji i produkcji contentu dedykowanego osobom publicznym, a jednocześnie zarządzający komunikacją marketingową Anny i Roberta Lewandowskich. W skład Stor9 wchodzą specjaliści z obszaru marketingu i PR. Stor9_ zajmuje się również koordynacją kampanii reklamowych, które realizuje lub które są prowadzone przez inne agencje kreatywne. Firma działa od czerwca 2017 roku, a jej CEO jest Anna Zielińska, wcześniej przez wiele lat związana z agencją Socializer, a następnie Isobar Polska należącą do grupy Dentsu Aegis Network.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowe technologie i media, to dziś nie tylko ciekawy, ale po prostu jeden z najbardziej dynamicznie rosnących sektorów inwestycyjnych. W przypadku Stor9_ czy RL Media szczególnie cieszy mnie fakt, że możemy w Polsce rozwijać biznes na międzynarodowym poziomie. Jeśli mogę budować komunikacyjną machinę stąd, z Polski, to idealnie. Mamy na rynku doskonałych ludzi, a rozwój innowacyjnych przedsięwzięć jest ważny dla kraju. Jestem dumny, że możemy w tym brać udział – mówi Robert Lewandowski.
RL Media a Group One
Spółką RL Media pokieruje Kamil Wiszowaty, szef Value Media, a jej siedziba będzie się mieścić w ramach struktur Group One. Na poziomie udziałów, 51% leży po stronie Group One, a 49% po stronie mediowego konsorcjum Roberta Lewandowskiego.
Powołanie RL Media to kolejny w ciągu ostatniego roku strategiczny ruch w ramach mediowego biznesu Group One, wzmacniający pozycję gracza nr 1 w mediach digitalowych. Value Media pozyskał w tym okresie kilkunastu nowych Klientów i zatrudnił ponad 100 osób. Group One zatrudnia obecnie 350 specjalistów.