Jest to pierwsza kampania od dłuższego czasu, w której Reebok Classic wraca do hip-hopu. W jej ramach do współpracy zaproszono 2 pokolenia polskiego rapu: Pelsona (rocznik ‘78) i Otsochodzi (rocznik ‘96). To połączenie starej szkoły z nową to odwzorowanie tego, czym jest najnowsza odsłona klasycznego buta Club C. Efektem kolaboracji dwóch artystów jest utwór “Szacunek za klasyk” utrzymany w stylistyce klasycznego rapu końca lat 90. Dobór obydwu twórców jest nieprzypadkowy: Pelson zna młodego rapera jeszcze z czasów jego dzieciństwa, a nawet siedział z jego ojcem w jednej szkolnej ławce.
Do powstałego utworu zrealizowano klimatyczny teledysk – od czwartku bijący rekordy popularności na youtube. W klipie znalazło się wiele odniesień do lat 90. Premiera teledysku miała miejsce w klubie DZiK w Warszawie, w nieprzypadkowym dniu. Dokładnie 20 lat od wydarzeń z klasycznego dla środowiska rapowego utworu “28.09.97” grupy Molesta (macierzystej formacji Pelsona).
Zobacz również
Agencja Cut The Mustard, która obsługuje kompleksowo markę Reebok w Polsce, odpowiada za koncepcję tej współpracy, event premierowy, PR całego przedsięwzięcia, zaangażowanie influencerów i promocje materiału w social mediach. Kampania potrwa do końca października.
Wideo przenoszące w czasie to dzieło w reżyserii Ani Bystrowskiej i Alana Willmanna ze zdjęciami Patryka Kina wyprodukowane przez kriskeja.
Cut The Mustard zajmuje się planowaniem i przygotowaniem strategii oraz kreacji, a także pełną realizacją kampanii w duchu digital-first. Jest to kolejna kampania agencji po H&M Dworzec wykorzystująca w ciekawy sposób content i muzykę.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Dzień po premierze utworu Pelson ogłosił, że tym utworem zamierza zakończyć swoją karierę muzyczną.
Słuchaj podcastu NowyMarketing