Wydarzenia odbędą się odpowiednio 12 oraz 11-13 października w Warszawie. Deloitte Digital objął patronatem strategicznym obie konferencje.
W tym roku po raz pierwszy, poza łódzką edycją (17 października br.), festiwal Filmteractive odbędzie się również w Warszawie. Hasło tegorocznej, warszawskiej edycji to „Brands of the future”. Z kolei łódzkie spotkanie pod hasłem „Content of the Future” będzie poświęcone silnym brandom, które wspierają kulturę. Pomysłodawcą wydarzenia jest Olgierd Cygan, Leader Deloitte Digital w Polsce i Europie Środkowej.
Zobacz również
Wśród prelegentów siódmej edycji Filmteractive są przedstawiciele marek konsumenckich oraz mediowych takich jak Facebook, Google, WARC, Deloitte Digital, Allegro, Contently czy Pixar.
Wśród gości nie zabraknie znanych nazwisk:
- Matt Sausmer, USA – odpowiedzialny za działania reklamowe firmy Dollar Shave Club od fazy startupu, aż do momentu, w którym spółka została kupiona przez Unilever za miliard dolarów.
- Shane Snow, USA – wielokrotnie nagradzany dziennikarz, autor bestsellerowej książki „Smartcuts”, współzałożyciel CONTENTLY.
- Imaad Ahmed, UK – dyrektor marketingu sieciowej firmy badawczej WARC.
- Patrycja Matul, Polska – odpowiedzialna za współpracę z globalnymi agencjami medialnymi oraz za rozwój pionów finansowych i technologicznych w całej Europie Środkowej i Wschodniej Facebooka.
Dodatkowo, festiwalowi towarzyszyć będzie Filmteractive Market skierowany do twórców projektów z zakresu innowacyjnych treści oraz rozwiązań technologicznych, których zgłoszone prace oceni międzynarodowe jury. Wyłonieni finaliści również zaprezentują swoje prace przed publicznością Filmteractive w ramach Strefy Innowacji, ale przede wszystkim podczas sesji pitchingowych przed zaproszonymi na festiwal przedstawicielami branży reklamowej, funduszy inwestycyjnych oraz marketerami.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
„New interfaces. New interactions” – to hasło ósmej edycji UX Poland, która odbędzie się 11-13 października w Warszawie. Uczestnicy konferencji będą zgłębiać najnowsze trendy w projektowaniu produktów i usług. Zastanowią się jak wdrażać użyteczne interfejsy w nowych technologiach, by zwiększyć ich funkcjonalność i poprawiać wrażenia użytkowników.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ostatnim czasie rozwinęło się wiele nowych kanałów kontaktu z użytkownikami – VR & AR, interfejsy głosowe, sztuczna inteligencja i boty, a nawet powiadomienia push w urządzeniach mobilnych. Każde nowe narzędzie to kolejne wyzwanie dla projektantów interakcji. Bo już nie o samą komunikację chodzi, ale o zmieniające się nawyki i zachowania użytkowników, a to wpływa na intuicyjność i przejrzystość tworzonych produktów i usług. Twórcami konferencji są Hubert Anyżewski i Wiesław Kotecki z Deloitte Digital.
Pierwszego dnia (11 października br.) – organizatorzy zaplanowali pięć całodniowych warsztatów – zarówno narzędziowych, jak i doskonalących proces tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Kolejne dwa dni przebiegną już w typowo konferencyjnym trybie tj. wystąpień prelegentów. Na scenie zobaczymy ekspertów z obszaru user experience z największych światowych firm takich jak Amazon, Google, Adobe, Lego, Cooper, Frog Design czy IBM, którzy opowiedzą o najnowszych narzędziach, sposobach projektowania wirtualnej rzeczywistości, czy wykorzystywania sztucznej inteligencji w pracy designera. Gwiazdami konferencji będą:
- Alan Cooper, USA – pionier trendu user experience na świecie, nazywany w środowisku projektantów „ojcem Visual Basic”,
- Phillip Hunter, USA – szef UX w Amazonie odpowiedzialny między innymi za rozwój Alexy,
- Marcin Treder, Polska/USA – prezes UXPin w San Francisco, twórca światowej klasy kompleksowego narzędzia dla projektantów.
Na połączonej scenie obu wydarzeń wystąpi Matthew Luhn z Pixara (USA)– gość specjalny Deloitte Digital –światowej klasy ekspert w zakresie storytellingu, mówca z ponad 25-letnim doświadczeniem. Luhn jest twórcą scenariuszy największych hitów Pixar Animation Studios m.in. trylogii „Toy Story”, „Gdzie jest Nemo”, „Potwory i spółka”, „Auta” czy „Uniwersytet Potworny”. Od lat pomaga największym światowym brandom tworzyć i opowiadać historie ich marek. W swojej prelekcji „The power of story” opowie o tym, jak wykorzystać storytelling w biznesie, aby budować lepszą komunikację marki i wpływać na jej odbiorców. Jak połączyć wydawałoby się dwa odrębne światy – bajki oraz biznes – tak, by chwycić za serca i zaangażować klientów w dialog z firmą.
UX Poland i warszawska edycja Filmteractive odbędą się w postindustrialnych budynkach starej praskiej drukarni przy ul. Mińskiej 65.