Głównym założeniem nowej kampanii wizerunkowej ESA Trucks Polska „Walczymy o Was i Walczymy dla Was!” jest wzmocnienie wizerunku marki ESA, oraz marki DAF, którą na co dzień reprezentujemy.
Powód banalnie prosty… Ludzie uodpornili się na informacje, jakimi ich zalewamy na co dzień niezależnie od kanałów, które usilnie eksplorujemy. Dotarcie w sposób efektywny do klientów stało się wyjątkowo trudne. Na rynku trwa wirtualna walka na zdecydowanie wyższym poziomie kreatywności, niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Dotychczasowe formy komunikacji z klientami muszą odejść na zasłużoną emeryturę… Ustępując miejsca twórczym projektom, które są w stanie przyciągnąć klientów i związać ich z marką.
Zobacz również
Nie od dzisiaj wiadomo, że źródłem siły marki są nie tylko dobrze przygotowane kampanie reklamowe, ale również ludzie, którzy się z nią identyfikują. Dlatego stwierdziliśmy, że chcemy zaangażować jak największą grupę klientów w naszej kampanii, aby wspólnymi siłami wzmocnić naszą markę, markę DAF i przy okazji pobudzić rynek motoryzacyjny do działania. Najlepszym do tego sposobem okazała się forma challengu. Stworzyliśmy nietypowe wyzwanie DAFchallenge polegające na przeciągnięciu ciągnika marki DAF na dystansie 50 m i zaangażowaniu celebryty w postaci Mariusza Kałamagi. W branży motoryzacyjnej w szczególności pojazdów ciężarowych brakuje znanych twarzy, dlatego postać Mariusza była warunkiem koniecznym naszej metamorfozy. Kampanią wizerunkową chcemy nie tylko pomóc sobie jako dealerowi, ale również ożywić rynek i zmienić dotychczasowy sposób działania wszystkich podmiotów związanych z marką DAF. Mamy poczucie, że konieczne są zmiany. Tu i teraz.
Przygotowane przez nas filmy, których premiera odbyła się we wrześniu: wizerunkowy oraz materiał typu challenge to dopiero przedsmak tego, co będzie się działo w przeciągu najbliższych dwóch lat w ramach hasła przewodniego „Walczymy o Was! Walczymy dla Was!”. Na chwilę obecną wyzwanie zostało podjęte przez dużego gracza branży transportowej firmę Marathon International. DAF Trucks Polska przygotowuje się. Mamy sygnały od innych podmiotów, że interesują się projektem. Co przyniesie przyszłość, zobaczymy. Na pewno chwila zamieszania, którą udało nam się wygenerować, jest kamieniem milowym w rozwoju marki ESA. Czy uda nam się pobudzić rynek do bardziej kreatywnego działania ? Zobaczymy… na razie próbujemy i to jest najważniejsze!
Project Partner: FilmPoint
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing