LEVI’S® hucznie świętuje 50te urodziny kultowej truckerki

W kolaboracji z 50-cioma ikonami i influencerami z całego świata Levi's® świętował wczoraj w Los Angeles okrągłe urodziny jednego z najbardziej kultowych elementów amerykańskiego ubioru – kurtki 70505 Type III Trucker – znanego dzisiaj jako najbardziej popularna jeansowa kurtka.
O autorze
1 min czytania 2017-10-09

W hołdzie 50-tej rocznicy powstawania tego legendarnego elementu garderoby oraz dla uczczenia ducha DIY, który silnie zbudował jej popularnoś, 50 ikon oraz influencerów zaprojektowało i zcustomizowało swoje własne truckerki.

Chance the Rapper, Solange Knowles, Snoop Dogg, Diplo, CL, Justice, Karlie Kloss, Romee Strijd, Virgil Abloh, Clayton Kershaw, Robbie Rogers, Taylor Kitsch, Karla Welch, Rob Zangardi, Tinie Tempeh, Justin Timberlake to tylko część gwiazd, która wzięła wczoraj udział w akcji.

Szeroka lista dobrze znanych nazwisk wniosła swoją unikalną wizję w ten kultowy element garderoby – jak widac idea customizacji jest wciąż żywa i aktualna. Kurtka truckerka jest dzisiaj wszędzie – na ulicach, koncertach rockowych I na wybiegach, możemy śmiało przyznać, że jest dzisiaj popularniejsza niż kiedykolwiek!

Za powstaniem legendy często stoi prawdziwa rewolucja. Zbieżność wydarzeń, która w perpsektywie czasu wydaje się prawie zbyt piękna, aby mogła być prawdziwa. Dla kurtki Levi’s® Type III Trucker taką rewolucją był z pewnością mix nowopowstających ruchów młodzieżowych, eksplozji rock’n’rolla i podkreślenia roli mody jako sposobu wyrażania swojego buntu. W 1967, kurtka Type III szybko stała się symbolem popularności i kultury muzycznej, kiedy George Harrison założył ją podczas festiwalu Summer of Love w San Francisco. Także wtedy, legendarny promotor muzyczny Bill Graham wyprodukował serię reklam radiowych Levi’s nagranych przez, mało wtedy znaną, kapelę Jefferson Airplane. Do czasu kiedy reklamy zaczęły być emitowane, zespół ten stał się bardzo popularny a San Francisco stało się centrum rewolucji kontrkulturowej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W 1967 do kultowej truckerki dołączyły nowe jeansy, zapinane na zamek, które dostały numer 70505. Od tamtej pory, jeansowe kurtki Levi’s® – Type II i Type I, które zadebiutowały pod koniec XIX wieku, stały się czymś więcej niż tylko roboczym strojem. Debiutująca zaś w 1967 , truckerka Type III szybko została ikoną mody i symbolem kulturowej rewolucji.

Kolejny rozdział historii truckerki Levi’s otworzył się 5 października w Levi’s Haus w Los Angeles, gdzie za djką stanął Snoop Dog a o muzyczne występy na żywo zadbali Chance the Rapper i Solange.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia z całej akcji możecie zobaczyć tutaj.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się