Spośród kilkuset zgłoszonych do konkursu firm, do finału udało się dostać jedynie 19 pochodzącym z Polski. W tym gronie znalazła się między innymi gdańska spółka SentiOne, która stworzyła narzędzie do monitoringu internetu, dostępne w całej Europie. Firma rozpoczęła swoją działalność zaledwie kilka lat temu w Gdańsku. Wówczas na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej, Bartosz Baziński i Michał Brzezicki, w ramach pracy inżynierskiej, stworzyli prototyp systemu pozwalającego monitorować internet oraz automatycznie oznaczać wydźwięk opublikowanej w sieci wypowiedzi.
Dziś SentiOne monitoruje opinie internautów z całej Europy, a wśród klientów znajdują się między innymi: P&G, mBank, PwC, Beiersdorf, Huawei czy Reckitt Benckiser. Biura firmy znaleźć można między innymi w Holandii, na Węgrzech, w Czechach i w Niemczech. W Polsce SentiOne ma swoją siedzibę w Warszawie oraz w gdańskim Inkubatorze Starter. Doskonałym zwieńczeniem rozwoju i pracy ostatnich lat jest obecność firmy spośród najszybciej rozwijających się w regionie.
Zobacz również
Ranking Deloitte Technology Fast 50 Central Europe opublikowany został po raz 18. Budowany jest na podstawie średniej dynamiki wzrostu przychodów firm, które znalazły się w zestawieniu. Aby znaleźć się w rankingu spółka musiała osiągnąć wzrost w wysokości co najmniej 310,4%.
W biznesie liczy się przede wszystkim ciężka, metodyczna praca. Od początku rozwoju SentiOne skupiliśmy się przede wszystkim na pozyskiwaniu klientów i tworzeniu najlepszego na rynku rozwiązania do monitoringu internetu. Tym bardziej cieszy nas, że po kilku latach działalności praca całego zespołu została doceniona w prestiżowych konkursach. Dla nas stanowi to motywację do dalszej ciężkiej pracy. Wierzymy, że SentiOne się dopiero rozpędza! – mówi Kamil Bargiel, Prezes Zarządu SentiOne.
Wszystko wskazuje, że ten rok należy do SentiOne. Kamil Bargiel – CEO firmy, został tegorocznym finalistą polskiej edycji konkursu EY Entrepreneur Of The Year. Ze zgłoszeń wyłoniono dwunastu finalistów, którzy reprezentują trzy kategorie konkursowe: Produkcję i Usługi, Nowe Technologie/Innowacyjność oraz Nowy Biznes.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing