O tym w najnowszym raporcie NapoleonCat – autorskiej platformy do zarządzania i analityki profili w mediach społecznościowych.
Zestawienie przedstawia, kiedy najczęściej pojawiają się nowe posty na stronach producentów, a kiedy miłośnicy czterech kółek najchętniej angażują się w te treści. Przenalizowanych zostało prawie 14 tysięcy postów opublikowanych przez lokalne strony oraz ponad 30 marek motoryzacyjnych w okresie 1.01.2016 – 20.10.2017, co daje nam prawie dwa lata.
Zobacz również
Najlepsze godziny na publikację
Miłośnicy motoryzacji i fani marek samochodowych są najbardziej aktywni w godzinach przedpołudniowych i wieczornych oraz w porze lunchu. Największe zaangażowanie przypada bowiem na godziny 10-13 oraz ok. godz. 19.
Natomiast najwięcej postów na swoich stronach publikują w godzinach 10-15, co zapewne wynika to z godzin pracy administratorów facebookowych stron.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Aktywne dni marek vs fanów
Nieco inaczej wygląda sytuacja, jeśli chodzi o te same wskaźniki, ale pod kątem dni tygodnia. Okazuje się bowiem, że tutaj „rozjazdy” są jeszcze większe. Marki wykazują się największą aktywnością w zupełnie inne dni, niż ich fani. Najwięcej nowych treści producenci samochodów publikują bowiem na początku i na końcu tygodnia, a dokładniej w poniedziałki oraz w piątki. Najmniejszą zaś w weekendy. O ile niektóre marki publikują posty w soboty (choć średnio jest ich o ok. 30-40% mniej niż w dniach roboczych), to w niedziele nie dodają praktycznie żadnych treści.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Analizując natomiast wskaźnik zaangażowania widać, iż najwyższy jego poziom przypada na czwartki oraz soboty, zaś najniższy – właśnie na poniedziałki i piątki.
Powinny to być istotne informacje dla marek motoryzacyjnych. Można przecież zaplanować publikacje na dni i godziny, w których miłośnicy motoryzacji wykazują się największą aktywnością (lub w ich okolicach) i sprawdzić, czy takie działania przyniosą wymierne rezultaty i przyczynią się do wzrostu zaangażowania użytkowników Facebooka.
Najbardziej aktywne marki
NapoleonCat postanowił także sprawdzić które marki w badanym okresie były najbardziej i najmniej aktywne na Facebooku.
Jeśli chodzi o opublikowane posty, najlepiej wypada Mercedes-Benz z liczbą 1 616 postów, kolejno Kia Motors – 922 posty i BMW – 892 publikacje. W kategorii dziennej aktywności administratora (która uwzględnia liczbę postów opublikowanych na stronie, liczbę udzielonych komentarzy oraz polubień), wygrywa SEAT z wynikiem 8 580 (z czego aż ponad 7 800 to komentarze administratora), na drugim miejscu plasuje się Ford – 7 220 i na trzecim Peugot Polska – 5 729 aktywności. Do najbardziej angażujących stron (wskaźnik ER – pokazuje on stopień angażowania treści publikowanych na fanpage’ach) należą strony: Centrum Infinity: 1,688, Volvo Car Polska: 0,800, Fiat PL: 0,689, Mercedes-Benz Polska: 0,678 oraz Honda Polska: 0,552.
Z kolei najmniej aktywnymi markami pod kątem liczby opublikowanych postów są: Nissan (32posty), Porsche (41 postów) i Land Rover (43 posty). Pod kątem aktywności administratora strony najsłabiej wypadło Porsche z wynikiem 42 aktywności, na drugim miejscu plasuje się Land Rover z wynikiem 43 publikacji i Nissan z 51 publikacjami na koncie. Jeśli chodzi o najniższy wskaźnik zaangażowania w ciągu ostatnich niespełna 2 lat uzyskały strony Porsche Polska (0,007), Nissan Poland (0,010) i Subaru Polska (0,030).
W analizie zostały uwzględnione facebookowe strony marek, które są skatalogowane w zakładce Rankingi na stronie NapoleonCat.com oraz znalazły się w zestawieniu najpopularniejszych marek motoryzacyjnych na Facebooku. Jeśli na naszej stronie internetowej w Rankingach brakuje jakiejś strony lub profilu, bądź też któryś z nich powinien znaleźć się w innej kategorii, prosimy o kontakt na [email protected]