Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców w kampanii DOOH?

W pierwszym badaniu polskiego rynku DOOH MyLED - 67% specjalistów z branży reklamowej odpowiedziało, że najbardziej interesującą i atrakcyjną możliwością wykorzystywaną przy tworzeniu cyfrowej reklamy OOH jest integracja dwóch przestrzeni reklamowych - online z offline’m.
O autorze
1 min czytania 2017-11-10

Możliwość łączenia online’u z offline’m jest wykorzystywana przez reklamodawców na wiele różnych sposobów. Może to być cross z social mediami lub dedykowanym landing page bądź też wykorzystanie danych pobieranych w czasie rzeczywistym z sieci. Taki sposób tworzenia spotów reklamowych jest bardzo ciekawy – wpływa angażująco na odbiorców, przez co czyni kampanię jeszcze bardziej interesującą.

Tego typu rozwiązania są praktykowane na całym świecie. W zeszłym roku firma Amazon uruchomiła dynamiczną kampanię DOOH, która miała zwiastować nadejście nowego sezonu serialu Catastrophe. Spoty humorystycznie nawiązywały do scen ze znanego brytyjskiego sitcomu i zapraszały do udziału w zabawie polegającej na udostępnianiu wpisów na Twitterze z wybranym hashtagiem. Działania reklamowe objęły zasięgiem cały Nowy York.

Innym świetnym przykładem kampanii z tego roku wykorzystującej cross online’u z offline’m była reklama brytyjskiej stacji telewizyjnej, która promowała nadejście nowych odcinków znanego wszystkim serialu “Gry o Tron”. Sky Atlantic uruchomiła kampanię DOOH, w której zachęciła widzów kultowego serialu do robienia sobie zdjęć przedstawiających ich reakcje na zaskakujące epizody oraz publikowania ich z wybranym hashtagiem na portalach społecznościowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W Polsce, doskonałymi przykładami tego typu realizacji są kampanie znanych marek, takich jak: Rossmann czy Merci. W obu przypadkach były to kampanie tematyczne, które w interaktywnej zabawie przekierowywały przechodniów na specjalnie stworzony na tę okazję landing page oraz zachęcały do tworzenia treści, które następnie były wyświetlane na cyfrowych nośnikach DOOH. Wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych w kampanii przyczyniło się do zwiększenia rozpoznawalności obu marek, zbudowania dobrej relacji z klientem oraz wzmocnieniem pozytywnego wizerunku firmy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najlepsze kampanie reklamowe to takie, które na długo wpisują się w pamięć odbiorców oraz przynoszą duży zysk dla reklamodawców. Ważne jest zatem aby przyciągnąć wzrok potencjalnych klientów oraz zachęcić ich do interakcji. Z DOOH jest to możliwe. Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych możliwości tego medium każdy jest w stanie stworzyć niepowtarzalny komunikat, który wzbudzi zainteresowanie odbiorców i zachęci ich do działania.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Źródło: MyLED