Międzynarodowa Wystawa EXPO 2017 odbywała się w stolicy Kazachstanu, Astanie – to pierwsze takie wydarzenie w Azji Środkowej. Polska obecność na Wystawie, której temat przewodni to „Energia przyszłości” – budowana była zgodnie z hasłem: „Creative people, smart energy”. W nowoczesny, multimedialny sposób prezentowała, jak umiejętnie łączyć tradycyjne rozwiązania energetyczne ze współczesną myślą technologiczną i troską o środowisko naturalne. Za przygotowanie obecności Polski na EXPO 2017 odpowiadała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
„Prowadzenie wizerunkowej komunikacji o globalnym zasięgu to spore wyzwanie, zwłaszcza kiedy odbywa się tak daleko poza granicami kraju. Najbardziej zależało nam na tym, aby dotrzeć z jak największą liczbą informacji o polskim pawilonie do jak największej liczby uczestników Expo 2017, ale w taki sposób, aby nadal chcieli zwiedzić naszą ekspozycję. Chcieliśmy również umożliwić zapoznanie się z polską wystawą tym wszystkim, którzy nie mogli się wybrać do stolicy Kazachstanu. Aby osiągnąć te cele postawiliśmy na nowoczesną komunikację z wykorzystaniem siły social mediów oraz nowoczesnych technologii, takich ja VR/3D.” – Monika Dyląg-Sajór, Zastępca Komisarza Sekcji Polskiej z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Zobacz również
Strategicznym celem komunikacji było kształtowanie pozytywnego wizerunku Polski oraz zachęcenie jak największej liczby uczestników do odwiedzenia polskiego pawilonu, a tym samym i naszego kraju. W ramach współpracy przy EXPO 2017 Kalicińscy.com odpowiadali za pełną komunikację w digital prowadzoną w 3 językach: polskim, angielskim i rosyjskim, jak również za przygotowanie reportaży i materiałów video z wystawy, na bieżąco komunikowanych w kanałach online. Agencja ponadto prowadziła stały monitoring mediów, realizowała mediowe kampanie taktyczne na Facebook’u oraz prowadziła działania aktywizacyjne skierowane do uczestników Wystawy. Dodatkowo Kalicińscy.com byli również pomysłodawcą projektów gadżetów i nagród konkursowych oraz odpowiadali za ich produkcję.
„Tworząc kreację na potrzeby tej kampanii stanęliśmy przed wyzwaniem – jak w ciekawy, nowoczesny i angażujący sposób prowadzić przez kilka miesięcy storytelling o polskim przemyśle węglowym? Szybko się jednak okazało, że węgiel i energia to prawdziwa kopalnia ciekawego contentu, który ubraliśmy w formę reportaży, live video, infografik oraz innych formatów socialmediowych. Zadanie było tym ciekawsze, że naszą komunikacją musieliśmy zaciekawić nie tylko Polaków, ale także Kazachów, Rosjan i innych gości, odwiedzających Wystawę EXPO oraz naszą ekspozycję.” – Igor Seider, Senior Copywriter Kalicińscy.
Kalicińscy.com dbali także o stronę www wydarzenia zarówno od strony merytorycznej, jak i technicznej. Chcąc zaprezentować część ekspozycji szerszemu gronu odbiorców, stworzyli interaktywną mapę Polski, która zawierała informacje i ciekawostki o każdym województwie oraz multimedia, takie jak filmy, galerie zdjęć, odnośniki do map z ciekawymi szlakami turystycznymi czy przepisami na tradycyjne dania. Mapa powstała w 3 językach. Na www stworzona została również baza wizytówek firm, które zarejestrowały się na forum gospodarcze, ułatwiając tym samym nawiązanie współpracy między krajami i networking.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
“Postanowiliśmy pokazać, że idea wydarzenia, czyli dobra energia, zaczyna się od ludzi i to ona jest początkiem wszystkich innowacji. Dlatego na ścianie frontowej pawilonu umieściliśmy specjalne urządzenie nagrywające reakcje odwiedzających, które nie tylko wywoływało pozytywne emocje, zachęcało do zainteresowania się polską ekspozycją, ale też było narzędziem do komunikacji całego wydarzenia w online. W ten sposób połączyliśmy dwa kluczowe cele komunikacji: aktywizację odwiedzających i szeroką komunikację wydarzenia w sieci.” – powiedział Bartosz Narzelski, Strategy Planner & Service Designer Kalicińscy
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aby zapewnić dostęp do polskiego pawilonu wszystkim zainteresowanym, nie tylko tym, którym udało się wybrać do stolicy Kazachstanu, agencja wraz z Fenomen Studio przygotowała Wirtualny Spacer 3D po polskim pawilonie. Spacer z wykorzystaniem technologii VR/3D został zaprojektowany tak, aby podkreślić wizualne dopracowanie poszczególnych elementów polskiej wystawy oraz przedstawić wszystkie elementy ekspozycji w taki sposób, aby użytkownik mógł się w pełni z nimi zapoznać. Spacer można zobaczyć na stronie.