Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku
Model promocji Idea Banku oparliśmy na innowacjach, które mają za zadanie służyć klientowi na każdym etapie i w każdym obszarze jego współpracy z naszą instytucją. W 2017 roku udowodniliśmy, że obrót gotówkowy jest nadal niezwykle popularny wśród polskich przedsiębiorców. Nasze rozwiązanie – Mobilne Wpłatomaty przyjmują miesięcznie sumę ponad 100 mln wpłat. To świadczy o dużej użyteczności tego rozwiązania, ale także o jego pozytywnej adaptacji rynkowej. W tym roku, we współpracy z PKP, wprowadziliśmy na tory Idea Hub Express – pierwszy w Polsce wagon z centrum coworkingowym dla biznesu. To wydarzenie odbiło się szerokim echem w środowisku biznesowym i marketingowym, stało się także nośnym tematem promującym markę Idea Bank. Pokazywani w mediach krajowych i zagranicznych udowodniliśmy, że przedsiębiorca to klient, do którego trzeba się dostosować nawet z formą placówki bankowej, na torach. 🙂
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku
Miłe dla marketingowca i świadczące o skuteczności działań nagrody: EFFIE za kampanię Kredytu Fair oraz przyznane przez EFMA złoto za Idea Hub Express. Jednak najważniejsze osiągnięcie to bezprecedensowe dostosowanie się do klienta. Dlaczego Twój bank ma „tylko” udzielać Ci finansowania? W 2017 roku w placówkach Idea Hub zrealizowaliśmy ponad 220 szkoleń i warsztatów, które miały realny wpływ na rozwój naszych klientów oraz ich biznesów. Społeczność, która gromadzi się wokół naszych centrów coworkingowych jest tak silna, że wprost przekłada się to na sentyment do marek Idea Hub i Idea Bank.
Zobacz również
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku
W trakcie roku zmieniliśmy platformę komunikacyjną banku, przechodząc ze stworzonej do promocji Mobilnych Wpłatomatów, Idea Hubów oraz Idea Cloud „Można? Można!” do „Jestem Firmą”. Chcemy pokazać, że każdy przedsiębiorca jest firmą, którą założył. Przedsiębiorca jest na wakacjach? Jego firma również ma urlop. Przedsiębiorca jest chory? Jego firma też nie czuje się najlepiej. Nasz bank to rozumie, ponieważ my także jesteśmy firmą. Idea Bank to firma, która obsługuje 300 tysięcy firm, dlatego znamy i rozumiemy naszych klientów.
Wyzwaniem dla naszego banku jest również nieustanne rozwijanie nowych produktów, które nie tylko ułatwiają przedsiębiorcom start, ale również wspierają rozwój ich biznesu. Mamy produkty i rozwiązania, które odpowiadają specyficznym potrzebom osób prowadzących działalność, dlatego zależy nam, aby każdy zakładający biznes w naszym kraju wybierał nas jako swój bank – Idea Bank, bank pierwszego wyboru dla firm.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku
Sztuczna inteligencja rozwija się w niesamowitym tempie i coraz częściej wprowadza się ją do komunikacji z markami. Dobrym przykładem wykorzystania tej technologii są chatboty. Ponadto, trendem silnie promowanym przez m.in. Microsoft czy Samsung jest mixed reality, które w przyszłości będzie służyć nie tylko rozrywce, ale również biznesowi. W finansach coraz częstsze będzie wykorzystanie blockchaina do obsług transakcji, a nawet tworzenia ksiąg rachunkowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Marki coraz częściej ulegają trendom. Sztucznie dopasowują modę do biznesu zarówno swojego, jak i klienta. Przyjmowana przez nie strategia oraz sposób komunikacji opierają się na potrzebach i preferencjach konsumentów, a nie na wartościach, które reprezentuje marka. To widoczny i wielokrotnie powielany błąd w branży marketingowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?
W nowym roku będziemy nadal wykorzystywać oraz rozwijać platformę komunikacyjną „Jestem Firmą”. W ramach współpracy, kolejni influencerzy opowiedzą nam o swoich firmach i wyzwaniach, które musieli podjąć, aby odnieść sukces w biznesie. Chcemy to zaangażowanie blogerów, vlogerów i youtuberów, a także zgromadzonych wokół nich społeczności przekuć w promocję przedsiębiorczości.
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?
W mojej ocenie wszystkie biznesy działające w branży e-commerce – a za taki biznes uważam również Idea Bank – muszą wziąć sobie do serca zmiany, które niesie za sobą RODO. Powinny także stopniowo zwiększać nakłady na rozwiązania digitalowe, ponieważ skutecznie prowadzone działania w sieci mają znaczący wpływ na wybory konsumentów.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?
Perspektywą najbliższych miesięcy przede wszystkim w branży finansowej, ale nie tylko, będzie z całą pewnością rozwijający się obszar blockchain. W tym temacie czeka nas jeszcze wiele niespodzianek.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Nie będę wyrokował, które kanały mogą stracić na znaczeniu, ponieważ nigdy nie można w 100% stwierdzić, na co akurat nastanie moda. Jestem jednak w stanie przewidzieć, który na pewno będzie się rozwijać i w którym będzie zawierać się 90% działań promocyjnych większości firm, a jest to – obecnie już niezastąpiony w branży marketingowej – online.
O rozmówcy:
Sławomir Gąsiorowski
Dyrektor marketingu Idea Bank
Od 10 lat współtworzy komunikację oraz zarządza marketingiem w firmach branży finansowej i nieruchomościowej. Współpracował z markami Expander, Home Broker, Lion’s Bank, Tax Care. Obecnie jako dyrektor marketingu prowadzi markę Idea Bank. Odpowiedzialny za rozwój projektów Mobilnych Wpłatomatów i Idea Hub. Ojciec dwójki dzieci, codziennie zaczyna dzień od czarnej kawy.