Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku
W 2017 roku poszerzyliśmy wydatnie asortyment marek Gosia i Amigo. Konsumentom zaproponowaliśmy najnowsze rozwiązania i sprytne patenty, które są naszym znakiem rozpoznawczym. Żeby ograniczyć się do jednej kategorii produktowej – na rynku pojawił się np. innowacyjny mop systemowy płaski marki Gosia oraz ekonomiczny mop obrotowy Amigo.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku
Miarą sukcesu Politana nie jest jedno konkretne wydarzenie czy nagroda. Koncentrujemy się bowiem na długofalowym rozwoju i budowie silnych marek. Dlatego też za największy sukces uważam spełnienie się prognoz dwucyfrowego wzrostu sprzedaży wartościowej w stosunku do 2016 roku. Dodam, że wzrost ten obejmuje wszystkie marki funkcjonujące w portfelu Politana.
Zobacz również
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku
Największe wyzwania wiążą się zawsze z wprowadzaniem na rynek nowych produktów. By rynek je przyjął i klienci byli zadowoleni, każdy koncept nowości musi być starannie przemyślany i poddany wielu testom. W tym roku przygotowaliśmy test nowej marki w kategorii chemii gospodarczej, którą planujemy wprowadzić na rynek w 2018 roku. Ponadto w mijającym roku przeprowadziliśmy z sukcesem launch najbardziej technologicznie zaawansowanego mopa w gamie produktowej marki Gosia. Produkt ten – łącząc funkcjonalność, wygodę i sprytny patent, dzięki którym codzienne sprzątanie staje się szybsze i prostsze – zyskał uznanie konsumentów.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku
Analizując trendy ważne z punktu widzenia marek, koncentrujemy się przede wszystkim na odbiorcach naszych produktów. Kim są nasi konsumenci? Jak się zmieniają i w jaki sposób możemy spełnić ich oczekiwania? Szczególną uwagę zwracamy na trendy społeczne, wśród których wymienić należy np. dążenie konsumenta do wygody i zwiększania codziennego komfortu. Konsumenci na codzienne sprzątanie chcą poświęcać jak najmniej czasu, a od produktów oczekują skuteczności, wydajności i bezproblemowego użytkowania. Dzięki temu zaoszczędzony czas można przeznaczyć na realizację swoich pasji czy spędzenie czasu z rodziną. Taka idea – sprytnego i efektywnego sprzątania, doskonale koresponduje z filozofią działania naszej flagowej marki Gosia.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Wraz ze wzrostem gospodarczym oraz intensywnym rozwojem handlu, w naturalny sposób rozwija się również branża marketingowa. Dzisiaj na rynku marketingowym kształtuje się wyraźna tendencja do tworzenia wąskich specjalizacji. Najwyżej cenieni są doświadczeni eksperci w konkretnych dziedzinach, którzy posiadają swoje know-how i wnoszą wartość do danej firmy. Coraz częściej obserwujemy również w marketingu outsourcing usług. Wsparcie ze strony freelancerów jest szczególnie istotne podczas poszukiwania rozwiązań kreatywnych, kiedy potrzeba świeżego spojrzenia i nowych koncepcji w rozwoju marek.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?
W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy priorytetową kwestią będzie dla nas rozwój dystrybucji. Chcemy docierać do możliwie jak największej grupy konsumentów, którzy oczekują dostępności produktów. Będziemy również nadal rozwijać portfolio produktów, wprowadzając na rynek nowości, nad którymi cały czas pracujemy. Dynamika i ulepszanie rozwiązań stanowią nasze DNA – zależy nam na tworzeniu kompleksowej i atrakcyjnej oferty dla konsumentów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?
Mierzenie się z rosnącą i coraz silniejszą konkurencją jest niewątpliwie jednym z największych wyzwań, jakie stoją przed nami w 2018 roku. Wyzwaniem dla przedsiębiorstwa jest też zawsze utrzymywanie przychodów na satysfakcjonującym poziomie i dalsza poprawa rentowności, m.in. dzięki optymalizacji niektórych kategorii produktowych. Chcemy, by każdy rok finansowy był lepszy od poprzedniego.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
W nadchodzących miesiącach będziemy koncentrować się na ewolucji, nie rewolucji. Stawiamy na biznes oparty na długofalowej strategii. Planujemy zrównoważony mix komunikacyjny dostosowany zarówno do przyjętej strategii działania, jak i do potrzeb rynku oraz konsumentów. Do każdej marki i kategorii produktowej podchodzimy indywidualnie. Uważnie analizujemy wszystkie w/w czynniki, dostosowując do nich nasze działania.
O rozmówcy:
Tarik Hassan
Dyrektor Marketingu w firmie Politan