Internet dysponuje milionami źródeł, tysiącami forów, ogłoszeń o pracę, komentarzy itd. Z takim nawałem danych nie poradzi sobie nawet duży zespół HR. Z pomocą przychodzi monitoring mediów. Na rynku dostępne są narzędzia, które umożliwiają zebranie tych wszystkich informacji, bez potrzeby tracenia czasu na ręczne przeszukiwanie.
Notujemy coroczny wzrost zapytań odnośnie badań marki pracodawcy. Dane Google Trends z ostatnich 10 lat wskazują, że w 2017 roku liczba zapytań na hasło “pracodawca” cieszyła się niemal 2,5-krotnym wzrostem w porównaniu do roku 2008. Wykonana przez Newspoint analiza popularności frazy “marka pracodawcy”, wykazała ponad 1400% wzrost jej popularności na przestrzeni 8 lat: od średnio 5 artykułów miesięcznie w roku 2010 do aż 72 artykułów w 2017 roku. Świadomość firm co do wagi postrzegania organizacji na rynku pracy wzrasta.
Zobacz również
Coraz większe znaczenie w firmach ma aktywność pokolenia millenialsów – to oni zaczynają tworzyć najliczniejsze grono pracowników. Są bardzo aktywni w social mediach. Dużo komentują. Liczy się dla nich tu i teraz. Trudno ich utrzymać w jednym miejscu pracy. Świat wirtualny postrzegają na równi z realnym. Skracają dystans w stosunku do osób zarządzających. Jest to nowe wyzwanie dla osób odpowiedzialnych za employer branding i pozytywny wizerunek marki.
Employer branding jest bardzo ważny w dzisiejszych czasach. Kandydaci chcą poznać swojego przyszłego pracodawcę zanim podpiszą z nim umowę. Dzięki monitoringowi mediów firma sama może znaleźć kandydatów, zadbać o swój wizerunek, jako pracodawcy oraz natychmiast reagować na sytuacje kryzysowe. Zebrane dane pozwalają dowiedzieć się, jak jest postrzegana i co można zrobić, aby działania w zakresie employer brandingu były skuteczniejsze.
5 sposobów na usprawnienie employer brandingu za pomocą monitoringu mediów:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- Dowiedz się, co o Tobie myślą
- Ucz się od najlepszych
- Pierwszy znajdź kandydatów
- Zwalcz kryzys zanim się rozwinie
- Analizuj i wyciągaj wnioski
Wraz z naszymi partnerami przygotowaliśmy raport, który przedstawia potencjał narzędzia, jakim jest monitoring mediów w zakresie prowadzenia i analizy działań employer brandingowych na różnych płaszczyznach. Wykorzystanie monitoringu stwarza zupełnie nowe możliwości dla rekruterów i osób odpowiedzialnych za odbiór firmy wśród potencjalnych pracowników. Warto zwrócić uwagę na kompleksowość usługi monitoringu mediów w obszarze employer brandingu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej w naszym Raporcie: „5 najlepszych praktyk, które usprawnią twój Employer Branding”.