Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku
Na antenie naszych kanałów odbyło się w tym roku wiele premier. Najważniejszą z nich było pojawienie się w listopadzie w Cartoon Network rodzinnego teleturnieju „Ben 10 Wyzwanie”. Program z udziałem polskich drużyn prowadzony był przez aktora Bartosza Obuchowicza. Uczestnicy mogli sprawdzić swoją wiedzę na temat serialu „Ben 10”, a także przetestować pamięć i sprawność fizyczną. W Omnifinale na zwycięzców czekały fantastyczne nagrody. Teleturniej spotkał się z bardzo dobrym odbiorem i już po pierwszym odcinku był najchętniej oglądanym programem przez chłopców wieku 4-15 lat w swoim paśmie emisji.
W tym roku głośno było też o czwartej Atomówce – Bombce. Starsza siostra Bajki, Bójki i Brawurki powróciła do Townsville i gościła na antenie Cartoon Network przez pięć odcinków. W Polsce głosu użyczyła jej aktorka i wokalistka Patricia Kazadi.
Zobacz również
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku
Do największych tegorocznych sukcesów możemy niewątpliwie zaliczyć trzecią edycję kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj” skierowanej do uczniów ze szkół podstawowych, ich nauczycieli i rodziców. W tym roku twarzą akcji został piłkarz reprezentacji Polski Jakub Błaszczykowski, który wystąpił w naszym spocie i zachęcał dzieci do bycia dobrymi kumplami. W ramach kampanii przygotowaliśmy materiały edukacyjne – filmiki i scenariusze lekcji oraz zorganizowaliśmy konkurs i przyznawaliśmy certyfikaty Klubu Kumpli wszystkim klasom, które zaangażowały się w akcję i promowały koleżeńskie zachowania. Patronat honorowy nad kampanią objął Rzecznik Praw Dziecka, a Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę wspierała partnersko i merytorycznie wszystkie działania. Do kampanii przyłączyło się w sumie blisko pół tysiąca szkół podstawowych z całego kraju. Po raz kolejny dostaliśmy wiele sygnałów od nauczycieli i pedagogów szkolnych, którzy podkreślali, jak ważna to akcja i jak bardzo pomaga im w walce z problemem dokuczania. Kampania została uhonorowana statuetką Tytanowe Oko przyznawaną przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej.
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku
W Cartoon Network nie boimy się wyzwań. W tym roku postanowiliśmy dać widzom coś naprawdę wyjątkowego i stworzyć rodzinny teleturniej oparty na naszej flagowej kreskówce „Ben 10”. Zależało nam na tym, by powstał program pełen wymagających zadań dla uczestników i jednocześnie emocjonujący dla widzów. Zdaje się, że udało nam się sprostać temu wyzwaniu. Już od emisji pierwszego odcinka dostaliśmy mnóstwo wiadomości od dzieci, które są zachwycone teleturniejem i pytają, co mogą zrobić, by wziąć udział w kolejnej edycji. W programie wykorzystaliśmy wiele nowoczesnych technologii, w tym rozszerzoną rzeczywistość, dzięki której uczestnicy programu mogli wcielić się w wybranego bohatera kreskówki.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku
Jako Turner i Cartoon Network zawsze stawiamy w centrum działań naszych fanów. Staramy się sprostać oczekiwaniom widzów, którzy chcą, aby historie rozpoczęte na ekranie telewizora były kontynuowane na innych platformach. Zależy nam na tym, żebyśmy byli obecni wszędzie tam, gdzie szukają nas odbiorcy. Widzowie Cartoon Network liczą na to, że superbohaterowie znani z kreskówek będą towarzyszyli im przez cały dzień. Właśnie dlatego tworzymy multiplatformowe projekty (takie jak „Magiczne magiimiecze” czy najnowszy „OK K.O.! Po prostu walcz”), a nasze postaci, znane z małego ekranu, pojawiają się w grach mobilnych, aplikacjach i mediach społecznościowych. Przygotowujemy też unikalny content z bohaterami na kanały YouTube i strony internetowe seriali. Widzowie mogą też spotkać swoich ulubionych bohaterów podczas eventów i wejść na chwilę do świata swojego ulubionego serialu. W tym roku w galeriach handlowych w całej Polsce dzieci mogły spotkać się m.in. z Atomówkami, wsiąść do Gruchota znanego z serialu „Ben 10” oraz dzięki aplikacji Ben 10 Hero Experience, przy pomocy Omnitrixa, zmienić się w jednego z kosmitów. Dzieci chętnie też brały udział w lekcjach angielskiego prowadzonych przez Pannę Jednorożek z „Pory na Przygodę”. Spotkanie ulubionych bohaterów poza ekranem telewizora zawsze jest dla naszych widzów niezapomnianym przeżyciem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Branża marketingowa zarówno w Polsce, jak i na świecie jest nadal zdominowana przez proces cyfryzacji, który nieustannie rozwija się pod względem technicznym, analitycznym i narzędziowym. W centrum tych wszystkich zmian technologicznych jest konsument i jego potrzeby. Dzisiaj fani chcą mieć bezpośredni kontakt z marką i oczekują, że będzie ona dostępna cały czas, na różnych kanałach. Mnoży się też liczba narzędzi marketingowych, którymi dysponujemy – nie tylko w komunikacji, ale również w analizie działań – łatwiej jest ocenić aktywności i optymalizować kampanie. Jednym z kluczowych dla nas obszarów bez wątpienia są social media – cały czas „content is the king” i to właśnie jakość dostarczanego contentu i wartości dla fanów decydują o sukcesie danej kampanii – Mamy wyśmienity kontent w swoim DNA, więc udaje nam się osiągać kolejne cele. Choć przyznaję, że obserwujemy też zmiany jakie zachodzą np. w Facebooku – póki co udaje nam się dopasować do zmian i z każdym rokiem osiągać lepsze wyniki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie macie Państwo najważniejsze plany i jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?
Nasze działania w dalszym ciągu chcemy skupiać wokół fanów, dlatego cały czas będziemy aktywnie działać w mediach społecznościowych, szeroko pojętym digitalu oraz rozwijać multiplatformowe projekty. Na naszych antenach nie zabraknie też premier i nowych sezonów kultowych kreskówek. Chcemy w dalszym ciągu zachęcać dzieci do brania udziału w projektach edukacyjnych, które realizujemy. W 2018 roku planujemy m.in. kolejną edycję kampanii społecznej “Bądź kumplem, nie dokuczaj”, ale też rozwój innych ważnych dla nas projektów.
Konsekwentnie planujemy również rozwijać nasze programy licencyjne. Na chwilę obecną nie możemy zdradzać szczegółów, ale w centrum tych działań znajdą się m.in. trzy dzielne siostry: Bajka, Bójka i Brawurka. Niewątpliwie „Atomówki” inspirują branżę modową, dlatego też przedsięwzięcia z nimi związane będą ważnym elementem naszych przyszłorocznych działań licencyjnych.
O rozmówczyni:
Małgorzata Chapman
VP Brand and Content Engagement & Head of Kids Channels Central and Eastern Europe, Turner Broadcasting System