fot. unsplash.com
Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku
To raczej wydarzenia, a nie jednostkowe zdarzenie, bo aż siedmiokrotnie świętowaliśmy w 2017 otwarcie nowych salonów sieci Kärcher Center. Ta formuła sprzedaży realizowana jest zgodnie ze strategią korporacyjną Kärcher zmierzającą do zbudowania globalnej sieci sklepów, które w dowolnym kraju poprzez jednorodną wizualizację graficzną i system organizacji sprzedaży będą z łatwością rozpoznawane przez potencjalnych klientów. Salony Kärcher Center oferują zarówno urządzenia, wyposażenie, środki czyszczące do zastosowań konsumenckich, jak i produkty z pełnej oferty urządzeń profesjonalnych Kärcher. Każdy salon Kärcher Center w Polsce zapewnia profesjonalne doradztwo na najwyższym poziomie, by sprostać oczekiwaniom najbardziej wyrafinowanych gustów naszych klientów w zakresie doboru odpowiednich do jego potrzeb produktów i technologii Kärcher. A to oznacza, że trwający od 2011 dynamiczny rozwój sieci salonów Kärcher Center w Polsce uzupełniły kolejne miasta. Powstały dwa nowe salony w Praszce i Środzie Wlk., a salony Kärcher Store także w Olsztynie, Bełchatowie, Wałbrzychu i Wrocławiu. Dziś sieć salonów Kärcher Center i sklepów Kärcher Store to 28 lokalizacji w Polsce!
Zobacz również
Wydarzeniem było też otwarcie Kärcher Online Store w CH Bonarka w Krakowie, jedynego w swoim rodzaju sklepu łączącego zalety tradycyjnego salonu sprzedaży i wygodę zakupów internetowych. W salonie dostępny jest szybki internet bezprzewodowy i darmowe WiFi. Do dyspozycji klientów przygotowano stanowiska komputerowe, gdzie każdy komfortowo zapoznać się może z kompletną ofertą Kärcher przeznaczoną do prac porządkowych w i wokół domu. Wszelkie wątpliwości co do zastosowania i przydatności sprzętu Kärcher w konkretnym przypadku każdy klient może bezpośrednio rozstrzygnąć, korzystając z kontaktu z ekspertami-sprzedawcami w salonie. Wykwalifikowani pracownicy Kärcher są cały czas do dyspozycji klientów, by służyć fachową radą i pomóc podjąć najlepszą decyzję. Bezpośrednio w salonie klienci mogą dotknąć i kupić „w realu” kilkadziesiąt najpopularniejszych modeli urządzeń czyszczących Kärcher. Mogą także, korzystając ze stanowisk komputerowych i funkcji naszego sklepu internetowego eKärcher zamówić dowolny produkt z domowej oferty Kärcher z dostawą wprost do domu!
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku
W 2017, poza dobrze znanymi aktywnościami Kärcher, jakimi są medialne kampanie reklamowe służące bezpośrednio celom komercyjnym, docieraliśmy do Polaków także z kampaniami edukacyjnymi, m.in. w sieci ponad 100 prywatnych placówek medycznych Lux Med i Medicover zlokalizowanych w wybranych miastach (Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Warszawa, Wrocław, Lublin, Opole, Tychy, Bydgoszcz, Olsztyn, Piaseczno, Bielsko-Biała). Zaproszeni przez agencję Be-media do współpracy w nierównej walce z kurzem domowym i zanieczyszczeniami wnoszonymi na butach do naszych mieszkań, na prawie 330 nośnikach LCD prezentowaliśmy wynikające stąd zagrożenia dla zdrowia domowników oraz panaceum na ten problem, czyli skuteczne technologie utrzymania czystości w domu. Emisje spotów w liczbie przekraczającej milion (!) w każdej z dwóch edycji kampanii „Wykurz kurz” (10.05–10.06.2017 i 19.10–19.11.2017) powstałych w tej współpracy, dotarły za każdym razem do ponad 6-cio milionowej grupy pacjentów!
Równocześnie dobór technologii, a tym samym produktów Kärcher, jakie znalazły się w spotach kampanijnych (odkurzacz VC 5 i mop elektryczny FC 5 – nowości 2017) to nasza reakcja na wyniki badań przeprowadzonych w br. w skali międzynarodowej przez agencję Research Now na zlecenie Alfred Kärcher GmbH. Badanie dot. nawyków konsumentów w utrzymywaniu czystości w domu objęło internautów z Brazylii, Chin, Niemiec, Francji, USA i Polski. Problemy z domowym sprzątaniem wskazywane w badaniu przez polskich respondentów polecaliśmy, w akcji „Wykurz kurz”, rozwiązywać właśnie z pomocą tych nowych urządzeń.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Edukacja to bardzo istotny obszar aktywności Kärcher w Polsce, czego dowodem jest intensywnie rosnąca w 2017 popularność szkoleń otwartych dla klienta indywidualnego i firm świadczących usługi czystościowe, które prowadzone są w naszej krakowskiej Akademii Kärcher.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku
Z badań prowadzonych w 2017 wśród konsumentów w Polsce niezbicie wynika, że Kärcher jest liderem zarówno w kategorii myjek wysokociśnieniowych, jak i myjek do okien, parownic, czyli urządzeń do czyszczenia gorącą parą wodną, zamiatarek i odkurzaczy uniwersalnych. I to zarówno pod względem spontanicznej (wskazanej przez konsumenta samodzielnie), jak i wspomaganej znajomości marki (deklarowanej przez respondentów po jej przytoczeniu przez ankietera).
Badania znajomości marki (Omnibus, Computer Assisted Personal Interview) były realizowane przez cały 2017 w kontekście prowadzonych przez Kärcher kampanii reklamowych wcześniej wymienionych wybranych grup produktowych. Efekty badań są dla nas wielce satysfakcjonujące. Wśród wszystkich badanych kategorii produktów najwyższą znajomością na rynku polskim pochwalić może się marka Kärcher! Niemalże 1/3 konsumentów wymienia spontanicznie, bez jakichkolwiek podpowiedzi i wsparcia graficznego, Kärcher jako znaną mu markę konkretnych produktów służących utrzymaniu czystości wewnątrz i na zewnątrz domu. Graficzny zapis marki – logo Kärcher otwiera kolejne pokłady pamięci u respondentów, czego wyraz znajduje się w coraz lepszych wynikach wspomaganej znajomości marki.
Polacy najpewniej rozpoznają markę Kärcher po urządzeniach wysokociśnieniowych (nazywając po prostu ten typ urządzenia ‘kercherem’) – znajomość spontaniczna 39%, wspomagana (po okazaniu logotypu) 73%! Następne w kolejce są parownice – spontaniczna znajomość marki Kärcher wynosi tu 29%, a wspomagana 65%. Wśród marek producentów odkurzaczy uniwersalnych Kärcher uzyskał także najlepszy wynik: znajomość spontaniczna 26%, wspomagana 63%. W tym samym schemacie badane rozpoznawanie marek zamiatarek domowych wskazuje na 21% spontaniczną znajomość marki Karcher i 60% wspomaganej. Podobne wyniki uzyskał Karcher w badaniu znajomości marek popularnych już myjek do okien – odpowiednio 21 i 63%. Za każdym razem są to najwyższe wyniki wśród konkurentów w danej kategorii.
Mamy nadzieję ten świetny trend utrzymać w przyszłości.
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?
2018 to wyjątkowo ważny rok w historii firmy Kärcher Sp. z o.o., bowiem to rok jubileuszu 25-lecia istnienia naszej firmy. Od 1.10.1993 prowadzimy na terenie całej Polski sprzedaż, serwis, marketing produktów znakowanych marką Kärcher, a dedykowanych odbiorcom z rynku konsumenckiego i profesjonalnego. Od podstaw budowaliśmy sieć dystrybucji i współpracy handlowej tak, by dziś niezależnie od regionu Polski dotarcie do produktów i technologii Kärcher nie stanowiło dla naszych klientów żadnego problemu. Przez te lata, poza celami biznesowymi, wytyczaliśmy sobie także cele spójne z założeniami strategii Corporate Social Responsibility. Otrzymaliśmy mnóstwo nagród i wyróżnień. Bardzo cenimy sobie wielokrotnie już otrzymywane tytuły Mecenasa Kultury Krakowa, Master Sponsor SMTG i Darczyńcy MNwK. Podobnie, jak uzyskane wyróżnienia wydawnicze i targowe, przyznawane produktom Kärcher na przestrzeni tych 25 lat.
Także i w 2018 chcemy, by firma i marka Kärcher była zauważona w Polsce przez wszystkich naszych interesariuszy. Przygotowujemy na ten specjalny rok liczne promocje i ciekawe kampanie reklamowe, ale także szczególne wydarzenia jubileuszowe. Zapraszam do śledzenia naszych działań i informacji o zbliżających się wydarzeniach na profilu ‘Kärcher w Polsce’ na facebooku, na stronie karcher.pl, a także w mediach konsumenckich i branżowych.
O autorce:
Jolanta Zachara
Dyrektor Marketingu, Kärcher Sp. z o.o.