Konkurs kierowany jest do młodych twórców kwalifikujących się w przedziale wiekowym 20-30 lat: studentów szkół filmowych, początkujących copywriterów, filmowców i wszystkich tych, którzy nie boją się łamać stereotypów i myśleć nieszablonowo. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest napisanie eksplikacji w odpowiedzi na creative startery marek Partnerów Głównych.
W tym roku na uczestników czekają nowe marki, które zadebiutują na polu konkursowym: EB, McDonald’s, PZU, Fundacja Orange, DPD oraz Sprite. EB czeka na świeże pomysły, które wpiszą się w głośną kampanię „Tymczasem”. Młodzi twórcy będą mogli zmierzyć się także z wybranym przez McDonald’s produktem 2 FOR U. Na odważne pomysły liczy również PZU, które początkiem tego roku ogłosiło nową strategię komunikacji. Osoby, które dobrze czują się w pomysłach z obszaru CSR-u, będą mogły zmierzyć się z promocją edukacyjnej działalności Fundacji Orange, umożliwiającej dzieciom i młodzieży dostęp do nowych technologii. DPD liczy, że twórcy stworzą uniwersalne komunikaty podkreślające, że wszyscy korzystają z usług kurierskich, z kolei Sprite chce podkreślić swój młodzieżowy wizerunek.
Zobacz również
Eksplikacje reżyserskie zostaną ocenione przez przedstawicieli branży reklamowej. W dwuetapowym jury zasiądzie kilkadziesiąt osób. Są to dyrektorzy kreatywni największych agencji oraz praktycy – reżyserzy, operatorzy, scenografowie, specjaliści w zakresie postprodukcji. Kapituła konkursu to: Marta Frączek – associate creative director w Saatchi&Saatchi IS, Katarzyna Sośnierz – creative director & co-funder LVOV, Zuza Duchniewska – executive creative director w DDB Warsaw, Michał Soroczyński – CEO Splendid&Wise oraz Kacper Sawicki – executive producer Papaya Films.
Finaliści przed realizacją swoich filmów wezmą udział w przygotowanych dla nich warsztatach.
Spotykamy ludzi, którzy potrafią połączyć w sobie takie kompetencje, które w tej branży zazwyczaj są rozdzielne. Przedmiotem tego konkursu jest zarówno napisanie świetnego skryptu – takiej historii, za którą w agencji odpowiedzialni są copywriterzy, a jednocześnie wykazanie się umiejętnościami reżyserskimi. – opowiada Marta Frączek, jurorka prowadząca warsztaty z pisana eksplikacji, associate creative director w Saatchi & Saatchi.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Trzeba odczarować reklamę i powiedzieć: to jest kapitalne pole doświadczalne i nauka warsztatu. To również miejsce, w którym można opowiadać bardzo ważne historie. – dodaje Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pula nagród w tej edycji wynosi 60 000 zł. Premierowy pokaz filmów odbędzie się na finałowej gali w połowie czerwca.
5. edycja konkursu wystartuje 1 lutego 2018 roku. Zgłoszenia przyjmowane będą do 2 marca 2018 roku. Więcej informacji na stronie.