Już od 15 lat KTR przyznaje nagrody twórcom za ich najlepsze pomysły. W tym czasie zmieniły się media i technologie, ale kreatywność, odwaga, innowacyjność i talent pozostają niezmiennie najważniejsze. Także sam konkurs zmienia się tak jak cała branża i od tego roku prace można będzie zgłaszać do 3 głównych kategorii:
1. Communication z podkategoriami: Video, Audio, Print&Publishing, Out Of Home, Online, Mobile, Integrated Campaigns, Branded Entertainment, Direct, PR, Innovation, Use of Data.
Zobacz również
2. Design z podkategoriami: Brand Identity, Packaging, Design in PR, Digital&Motion, Typography, Product Design, Data Visualisation.
3. Craft z podkategoriami: Audio/Video, Photography, Illustration, Digital Craft,
Event Production Excellence.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Celem konkursu jest wyłanianie najlepszych prac, oraz tych najlepszych z najlepszych, które będą przyznawane w każdej z trzech głównych kategorii. Tytuły: Communication of the Year, Design of the Year oraz Craft of the Year otrzymają te prace, które zdobędą co najmniej jeden Złoty Miecz oraz uzyskają najwyższy wynik i uznanie Jury. Dodatkowo, przyznawany będzie tytuł Charity of the Year, dla najlepszej pracy non-profit. Bez zmian pozostają tytuły przyznawane firmom działającym w branży i wnoszącym najwyższą jakość swoją pracą: Reklamodawca Roku, Agencja Roku, Dom Produkcyjny Roku oraz Studio Postprodukcyjne Roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przewodniczącym jury w tegorocznej edycji konkursu KTR został Bas Korsten – dyrektor kreatywny oraz jeden z partnerów zarządzających w amsterdamskim biurze J. Walter Thompson. Korsten związany jest z branżą reklamową od ponad 20 lat. Został wymieniony w zestawieniu „10 Globalnych Liderów Kreatywnych, którzy na nowo wymyślili reklamę i branżę reklamową”. Twórca m.in. nagrodzonej Grand Prix Cannes Lions kampanii „The Next Rembrandt”
Więcej informacji o konkursie KTR oraz o przewodniczącym tegorocznej edycji na stronie.
Organizator: Klub Twórców Reklamy (KTR) , Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Patroni medialni: Wirtulnemedia.pl, Label.
Audytor: Firma Prawnicza LSW