Gdzie jest uciekinier z ZOO? Zebra Zbyszek poszukiwana

Czarno-białe paski, bujna rozczochrana grzywa, szeroki uśmiech i cztery kopytka - tak właśnie wygląda zebra o imieniu Zbyszek, która uciekła z ogrodu zoologicznego. Poszukiwania trwają od kilku dni, główny trop stanowią ślady kopyt. Czy zebra odnajdzie się cała i zdrowa? Co dalej?
O autorze
1 min czytania 2018-03-20

Sympatyczny zwierzak to główny bohater kampanii społeczno-edukacyjnej dla dzieci z województw wielkopolskiego i lubuskiego, AUTOSTRADA DO SZKOŁY. Jego ucieczka z ZOO podyktowana jest chęcią poznania innych zebr żyjących na ulicach miasta. Niestety okazuje się, że zebry te w niczym nie przypominają pasiastych zwierząt – co więcej, bywają bardzo niebezpieczne! Zbyszek, by ujść z życiem musi poznać zatem zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym.

Wspólna nauka dzieci z Zebrą Zbyszkiem o bezpieczeństwie na drodze to początek kolejnej edycji programu AUTOSTRADA DO SZKOŁY i zapowiedź nowego etapu – grywalizacji, czyli zabawy, rywalizacji i nauki w jednym. Dzięki grywalizacji dzieci mogą nauczyć się jak zgodnie z przepisami poruszać się na jezdni i dlaczego nawet na popularnej „zebrze” trzeba być wciąż bardzo ostrożnym. To właśnie z zebrą Zbyszkiem dowiedzą się m.in. jak bezpiecznie przemieszczać się po zmroku i dlaczego przewożenie ich w specjalnych fotelikach jest takie ważne. Dzięki zajęciom staną się w pełni świadomymi uczestnikami ruchu drogowego – a to wszystko poprzez gry, zagadki i wyzwania jakie stawia kampania AUTOSTRADA DO SZKOŁY.

– Nasz program realizujemy z sukcesem już od kwietnia 2017. To dla dzieci nauczania początkowego naprawdę wspaniała, edukacyjna przygoda. Kampania ma na celu propagowanie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego w innowacyjny i niekonwencjonalny sposób, m.in. przy wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości. W tegorocznej edycji poszliśmy o krok dalej, proponując uczniom województw wielkopolskiego i lubuskiego nowy, niezwykle ciekawy format edukacyjny: grywalizację – mówi Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka prasowa AWSA.

Na program grywalizacji składają się trzy fabularyzowane scenariusze wzbogacone o animacje (głosu Zebrze użyczył Jarosław Boberek) i pomoce naukowe dla nauczycieli. Wszelkie materiały dostępne są na platformie programu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Program wspierają w roli partnerów: Kulczyk Foundation, Strabag Sp. z o.o. i Autostrada Eksploatacja SA.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Patronami honorowymi programu są: Komenda Główna Policji, Rzecznik Praw Dziecka, Kuratorium Oświaty w Poznaniu, Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Marszałek Województwa Lubuskiego oraz Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Poznaniu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się