Sympatyczny zwierzak to główny bohater kampanii społeczno-edukacyjnej dla dzieci z województw wielkopolskiego i lubuskiego, AUTOSTRADA DO SZKOŁY. Jego ucieczka z ZOO podyktowana jest chęcią poznania innych zebr żyjących na ulicach miasta. Niestety okazuje się, że zebry te w niczym nie przypominają pasiastych zwierząt – co więcej, bywają bardzo niebezpieczne! Zbyszek, by ujść z życiem musi poznać zatem zasady bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym.
Wspólna nauka dzieci z Zebrą Zbyszkiem o bezpieczeństwie na drodze to początek kolejnej edycji programu AUTOSTRADA DO SZKOŁY i zapowiedź nowego etapu – grywalizacji, czyli zabawy, rywalizacji i nauki w jednym. Dzięki grywalizacji dzieci mogą nauczyć się jak zgodnie z przepisami poruszać się na jezdni i dlaczego nawet na popularnej „zebrze” trzeba być wciąż bardzo ostrożnym. To właśnie z zebrą Zbyszkiem dowiedzą się m.in. jak bezpiecznie przemieszczać się po zmroku i dlaczego przewożenie ich w specjalnych fotelikach jest takie ważne. Dzięki zajęciom staną się w pełni świadomymi uczestnikami ruchu drogowego – a to wszystko poprzez gry, zagadki i wyzwania jakie stawia kampania AUTOSTRADA DO SZKOŁY.
Zobacz również
– Nasz program realizujemy z sukcesem już od kwietnia 2017. To dla dzieci nauczania początkowego naprawdę wspaniała, edukacyjna przygoda. Kampania ma na celu propagowanie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego w innowacyjny i niekonwencjonalny sposób, m.in. przy wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości. W tegorocznej edycji poszliśmy o krok dalej, proponując uczniom województw wielkopolskiego i lubuskiego nowy, niezwykle ciekawy format edukacyjny: grywalizację – mówi Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka prasowa AWSA.
Na program grywalizacji składają się trzy fabularyzowane scenariusze wzbogacone o animacje (głosu Zebrze użyczył Jarosław Boberek) i pomoce naukowe dla nauczycieli. Wszelkie materiały dostępne są na platformie programu.
Program wspierają w roli partnerów: Kulczyk Foundation, Strabag Sp. z o.o. i Autostrada Eksploatacja SA.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Patronami honorowymi programu są: Komenda Główna Policji, Rzecznik Praw Dziecka, Kuratorium Oświaty w Poznaniu, Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Marszałek Województwa Lubuskiego oraz Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Poznaniu.