Wavemaker: 20- i 30-latkowie najchętniej kupowaliby telewizję à la carte w Polsce

4 na 10 polskich telewidzów chciałoby kupować dostęp do pojedynczych kanałów, a nie odgórnie zdefiniowane pakiety. Zainteresowanie ofertą à la carte wyrażają najczęściej młodzi dorośli. HBO króluje w rankingu stacji, które kupiliby w takim modelu.
O autorze
1 min czytania 2018-03-21

41 proc. polskich telewidzów z dostępem do sieci chciałoby kupować dostęp do wybranych pojedynczych kanałów TV, a nie szerokie pakiety dostępne w ofercie operatorów, pokazuje badanie

VideoTrack III agencji mediowej Wavemaker. Największe zainteresowanie takim rozwiązaniem okazują klienci platform cyfrowych, a więc ci, którzy mają obecnie dostęp do najszerszej puli kanałów oraz widzowie 25-34-letni, a więc ci, którzy są dziś aktywnymi użytkownikami wideo na życzenie, w tym – serwisów subskrypcyjnych. Wśród 25-34 latków co drugi wolałby kupić pojedyncze wybrane kanały telewizyjne niż całe pakiety z oferty operatorów.

 

– Wzrost rynku SVOD oznacza rosnącą presję na operatorów płatnej TV. I chociaż wprowadzenie modelu à la carte jest wizją raczej odległą, to ciekawi nas jakie stacje są dziś motorem sprzedaży pakietów i do których marek widzowie są najbardziej przywiązani – mówi Izabela Albrychiewicz, prezes Wavemaker.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badanie Videotrack III pokazało, że czołówkę stacji, które internauci wybraliby w modelu pojedynczego zakupu, tradycyjnie tworzą marki premium – HBO i Canal+ oraz silne brandy międzynarodowych nadawców – Discovery i National Geographic. W przypadku wymienionych stacji odsetek kobiet i mężczyzn zainteresowanych kupowaniem ich osobno okazał się wyrównany, natomiast kanały sportowe, silnie reprezentowane w rankingu, były zdecydowanie bardziej interesujące dla mężczyzn. Po raz pierwszy tak wysoko w rankingu uplasował się Eleven Sports.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak pokazało badanie Wavemaker 29 proc. polskich widzów za dostęp do jednej stacji skłonnych byłoby zapłacić maksymalnie 5 zł, jedna czwarta badanych od 6 do 10 zł, a 22 proc. od 11 do 20 zł. Aż 8 proc. badanych deklarowała w badaniu kwotę 50 zł, jako ich zdaniem adekwatną wycenę jednego pożądanego kanału.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Badanie VideoTrack III Wavemaker zrealizował w październiku ub.r. metodą CAWI na grupie 2 tys. osób w wieku 16+.