Do konkursu zgłoszono łącznie 33 kandydatury, z których 10 otrzymało nominacje do tytułu Najlepszego Polskiego Rebrandingu Roku 2017. 28 marca 2018 r. ogłoszono, że zmiana wizerunku marki Mobee Dick zdobyła najwięcej punktów w głosowaniu jury, składającego się z 14 ekspertów i praktyków branży brand design. W chwili wdrożenia identyfikacja została okrzyknięta „najbardziej mobilnym brandingiem”.
Jurorzy oceniali zmiany wizerunku marek na podstawie pięciu kryteriów: zasadność przeprowadzonego rebrandingu, oryginalność i niepowtarzalność projektu, estetykę nowego systemu identyfikacji wizualnej, jej wartość funkcjonalną oraz efektywność zmiany.
Zobacz również
Zadaniem była zmiana dotychczasowego wizerunku Mobee Dick i przedstawienie nowej strategii komunikacji wizualnej marki, lepiej oddającej przyjaznego ducha naszego zespołu, oraz charakter i specyfikę branży mobilnej. Klucz identyfikacji miał być wyrazisty i spójny, a także odnosić się do postaci wieloryba, który znajdował się w dotychczasowym logo marki. Biorąc pod uwagę wszystkie te cechy i oczekiwania, zadanie postawione przed Redkroft należało do bardzo ambitnych. Mimo obaw, które mieliśmy po pierwszej nieudanej próbie zmiany wizerunku przeprowadzonej przez agencję ze Szwajcarii, okazało się, że Redkroft udało się zrealizować nasze założenia. Przygotowana koncepcja urzekła nas już podczas pierwszej prezentacji, a finalny efekt bardzo nam się spodobał – komentuje Monika Mikowska, CEO Mobee Dick.
Nowe logo jest “mobilne” i elastyczne. Przedstawia postać wieloryba w kształcie chmurki czatu. Wieloryb ten wyraża emocje – jego wyraz twarzy zapisany jest różnymi symbolami w stylu emoji, dostępnymi na każdym urządzeniu mobilnym. Zmienia się też jego kolor.
W efekcie logo Mobee Dick można stworzyć własnoręcznie za pomocą komunikatora. Uznaliśmy to rozwiązanie za idealny fundament dla identyfikacji mobilnej, uzyskując klarowny i spójny charakter tematyki przyjaznej komunikacji. Osadziliśmy wizerunek na poziomie wysyłanej wiadomości, zawierając kluczowe hasła i komunikaty w chmurkach, niejako wypowiadane przez brand hero marki. Natomiast wykorzystanie palety pastelowych kolorów nadało identyfikacji ciepły i przyjazny charakter oddający ducha zespołu – tłumaczy Grzegorz Derlukiewicz, account director & partner Redkroft.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing