Według badań przeprowadzonych przez CBOS – 70% Polaków deklaruje – że Wielkanoc to przede wszystkim święto rodzinne. Dla wielu z nas jest to moment, w którym skupiamy się na rzeczach naprawdę dla nas ważnych. Fakt ten wykorzystują nie tylko reklamodawcy ale także różne organizacje, które w tym wyjątkowym czasie pragną promować szczytne idee i postawy. Jedną z takich inicjatyw jest zorganizowana w zeszłym roku akcja #EasterSoWhite, która była kolejną już częścią cyklu #SoWhiteProject.
Zobacz również
Kampania #EsaterSoWhite miała za zadanie zwrócić uwagę na zbyt rzadko pojawiąjący się wizerunek społeczności BAME w reklamie i marketingu. W tym celu wykorzystała zbliżające się święta do ukazania różnych kultur i promowania tolerancji wśród społeczeństwa.
Inicjatywa #EsaterSoWhite polegała na przeprowadzeniu sesji zdjęciowej, w której wzięły udział członkowie wywodzący się z różnych społeczności. Zdjęcia przedstawiały szczęśliwą grupę ludzi w świątecznych nastrojach. Kampania zwróciła uwagę na różnice występujące w zwyczajach dotyczących obchodzenia świąt Wielkanocnych. Oprócz pokazania tradycji malowania jajek i zwyczaju “zajączka” w kampanii przedstawiono obrazy przywołujące także tradycje wielkanocne innych kultur.
Inspiracją do zrealizowania pomysłu na przedświąteczną kampanię była opowieść jednej z założycielek organizacji – Selmy, dla której zwyczaje wielkanocne panujące w Wielkiej Brytanii były dotąd nieznane. Opowiedziała ona o karaibskich tradycjach świątecznych, do których zalicza spotkanie się z rodziną i przyjaciółmi, gdzie w gronie najbliższych rozkoszuje się smakiem bułeczki z serem oraz smażoną rybą.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Fotografie wykonane w czasie sesji, oznaczone hashtagiem #SoWhiteProject można było zobaczyć w okresie świąt Wielkiej Nocy na cyfrowych ekranach OOH na terenie całej Wielkiej Brytanii, w tym m.in. w centrach handlowych Westfield, Cinema Foyers, obok Dworców Kolejowych i przy głównych ulicach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia #EasterSOwhite zostały udostępnione również na największej platformie fotografii internetowej na świecie – Getty Images – z możliwością darmowego pobierania i wykorzystania ich w swoich działaniach marketingowych i reklamowych. Dzięki popularności portalu Getty, akcja #EasterSOwhite odniosła wielki sukces.
#SoWhiteProject jest jedną z pierwszych inicjatyw, która zwróciła uwagę na problem związany z niewystarczającą prezentacją wizerunku społeczności BAME w reklamie i marketingu. Jak mówi dyrektor generalny firmy Primesight – Naren Patel – reklama zewnętrzna to medium budujące świadomość, docierające aż do 98% populacji Wielkiej Brytanii w ciągu jednego tygodnia. Przeprowadzona kampania jest wstępem do rozmów w całym kraju na temat wizerunku brytyjskiego zróżnicowanego narodu w mediach.