fot. unsplash.com
Bez względu jednak na to, który rodzaj działań wybierzemy, powinniśmy mieć świadomość jego roli.
Zobacz również
Działania pozyskujące ruch do witryny mają bardzo duże znaczenie – nie tylko sprawiają, że potencjalny klient poznaje naszą ofertę, ale także wyraźnie wpływają na pozycjonowanie. Im większy ruch w naszej witrynie, tym większa szansa na to, że zajmie ona wysoką pozycję w Google. Równocześnie – im bliżej TOP10, tym większa szansa na ruch generujący sprzedaż. Oznacza to nic innego, jak fakt, iż zagadnienie generowania ruchu jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszej strony. Co zrobić, by skierować użytkowników do naszej witryny?
1. Zainwestuj w profesjonalny audyt swojej strony
To działanie, które powinniśmy traktować jako niezbędne. Choć nie wydaje się ono szczególnie innowacyjne, stanowi podstawę do opracowania wytycznych pod optymalizację naszej platformy, a co za tym idzie umożliwia zwiększenie jej widoczności w witrynie. Większa widoczność w Google oznacza nie tylko wyższą pozycję w wyszukiwarce, ale przede wszystkim wyższy poziom ruchu organicznego, który bezpośrednio przekłada się na sprzedaż, a pośrednio wspomoże dalsze pozycjonowanie witryny.
2. Optymalizuj content
Ruch organiczny nadal oceniany jest jako najcenniejsze źródło ruchu odnotowywanego w witrynach. Nie możemy ignorować tak szerokiej grupy odbiorców, jaką są użytkownicy Google. Chcąc uwidocznić dla nich swoją witrynę powinniśmy regularnie dostarczać swojej stronie wartościowy i zoptymalizowany content. Co dokładnie mamy na myśli? Pisanie unikalnych, zawierających duży poziom wiedzy merytorycznej, tekstów. Dodatkowo, wzbogacanie ich o słowa kluczowe, optymalizowanie nagłówków H1,H2, H3, uzupełnianie tytułów i opisów poszczególnych podstron, na których są zlokalizowane, ale także dbanie o ich interesujący wizualnie charakter (obrazki, infografiki itp.) i uzupełnianie atrybutów ALT.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
3. Social media to nie tylko marka
Oczywiste jest, że w dzisiejszych czasach nie możemy pozwolić sobie na ignorowanie mediów społecznościowych. Służą one do budowania marki, ale także do przekierowywania znacznej części użytkowników do naszej witryny. Niezbędne jest więc regularne prowadzenie kont w portalach społecznościowych, uwzględniając ich dywersyfikację oraz oryginalny content dla każdego z nich.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Po prostu blogi
Dobrym źródłem potencjalnego ruchu do naszej witryny są blogi – zarówno w zakresie współpracy z ich właścicielami, jak i po prostu komentowania zamieszczonych na nich artykułów. Oczywiście w przypadku opcji drugiej powinniśmy robić to wyłącznie wtedy, kiedy są one tematycznie powiązane z naszą branżą, a nasze komentarze mają merytoryczny charakter i mogą wywołać realną dyskusję. Współpraca z blogerami może obejmować z kolei barterowe lub sponsorowane wpisy, które nie tylko wspomogą promocję naszego brandu, ale także przekierują ruch do niego.
5. Publikuj!
Wartościowy content to, jak wspomnieliśmy powyżej, ważny element pozycjonowania, ale także dobry sposób na generowanie ruchu. Istotna jest nie tylko regularna publikacja w naszej witrynie, ale także pisanie inspirujących treści do wartościowych portali. Dostarczając im merytoryczne artykuły, które nie zawierają reklam, możemy poprosić o umieszczenie pod nimi linku kierującego do naszej witryny. To z kolei przełoży się na pozyskanie dodatkowych użytkowników naszej witryny – wśród czytelników artykułu, a więc potencjalnie zainteresowanych naszą branżą.
6. Dbaj o linki
Pomocnym działaniem w budowaniu ruchu jest wszelka aktywność w sieci, którą możemy wzbogacić linkiem do naszej strony. Oczywiście – pod warunkiem, że jest ona uzasadniona i nie ma charakteru spamerskiego. Udzielajmy się na forach, blogach, w mediach społecznościowych. Pamiętajmy: im silniejszy serwis, z którego linkujemy, tym większa moc dla naszego.
7. Inwestuj
Prócz bezpłatnych form budowania ruchu w obrębie naszej witryny warto pomyśleć o także o tych, wymagających nakładów finansowych. Mowa tu przede wszystkim o linkach sponsorowanych, Google AdWords lub płatnych kampaniach w mediach społecznościowych. Oczywiście, nie zastąpią one prowadzonych regularnie działań w obrębie witryny, ale pozwolą na zwiększenie ruchu oraz zasięgu naszej strony dla nowych, potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o tego rodzaju inwestycji np. w przypadku przeprowadzania konkretnych akcji promocyjnych.