Bez kontaktu nie ma kontraktu, czyli o tym, jak może wyglądać skuteczny networking

Z networkingiem na konferencjach jest trochę jak z social mediami w biznesie: każdy chce to robić, bo jest to modne. Wciąż jednak niewielu wie, jak robić to naprawdę dobrze. Jest jednak konferencja prezentująca temat networkingu w autorski, wyjątkowo atrakcyjny i skuteczny sposób: Poland IT Meeting.
O autorze
1 min czytania 2018-04-18

Czwarta odsłona jedynego w swoim rodzaju wydarzenia będzie miała miejsce w dniach 7-8 czerwca w Warszawie.

– Zawsze podkreślam, że bez kontaktu nie ma kontraktu – mówi Rafał Wójcicki, pomysłodawca i Dyrektor Zarządzający Poland IT Meeting. – Mimo dziejącej się na naszych oczach rewolucji komunikacyjnej, ludzie coraz rzadziej ze sobą rozmawiają. A przecież umiejętność rozmowy z biznesem, utrzymanie i dbanie o wzajemne relacje to niezbędny element w działalności i rozwoju współczesnych firm. Poland IT Meeting ma to do siebie, że tu naprawdę buduje się więzi, a po wszystkim wyjeżdża się pozytywnie zmęczonym.

Dwudniowa konferencja w bardzo niewielkim stopniu przypomina inne tego typu wydarzenia. Nie ma tu zajmujących kilka godzin dziennie prezentacji prelegentów czy narzuconej agendy tematów. Zamiast tego postawiono na spotkania „face to face” uczestników oraz stworzenie im komfortowych warunków do rozmów na indywidualnie interesujące ich tematy. Całość koordynuje dedykowana aplikacja, za pomocą której zarejestrowani użytkownicy jeszcze przed rozpoczęciem wydarzenia umawiają między sobą spotkania – nawet do trzydziestu dwóch w ciągu dwóch dni. – To realna oszczędność czasu, a w biznesie czas to w końcu pieniądz – podkreśla Rafał Wójcicki, wskazując na konkretne liczby: – Gdyby chcieć zorganizować dwadzieścia spotkań biznesowych, szacunkowe koszty samego paliwa przekroczyłyby 1000 euro, nie wspominając o tym, że w podróżach spędzilibyśmy kilkadziesiąt godzin.

Rozmowy prowadzone podczas Poland IT Meeting mają także tę zaletę, że ich uczestnikami są z reguły managerowie o podobnym poziomie decyzyjności w organizacjach. Nie tylko ułatwia to ewentualne negocjacje, ale także sprzyja wymianie wiedzy i doświadczeń, ponieważ uczestnicy konferencji reprezentują szerokie spektrum specjalizacji w branży IT. Szef działu IT lub BRM (Business Relationship Manager) może podczas jednego spotkania porozmawiać o bezpieczeństwie infrastruktury IT w bankowości czy kolejnictwie, a podczas kolejnego o optymalizacji budżetów na sprzęt, oprogramowanie czy szeroko zakrojone usługi. – Przyjmując, że budżet IT w średniej wielkości banku to kilkadziesiąt milionów złotych rocznie, wyobraźmy sobie w takim okresie oszczędności rzędu 5%. To są kwoty, po które warto przyjechać na Poland IT Meeting – podsumowuje Rafał Wójcicki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing