IKEA poprosiła dzieci o wyśmiewanie rośliny uczestniczącej w eksperymencie, by pokazać niszczącą siłę przemocy słownej

IKEA poprosiła dzieci o wyśmiewanie rośliny uczestniczącej w eksperymencie, by pokazać niszczącą siłę przemocy słownej
Nie jest tajemnicą, że słowne znęcanie się jest problemem na skalę światową. Nie chodzi tutaj tylko o hate, który obserwujemy w Internecie, ale także dręczenie w szkołach, na ulicy. Tajemnicą nie jest również fakt, że skutki, jakie niesie ze sobą znęcanie są nie do opisania.
O autorze
1 min czytania 2018-05-09

Dlatego IKEA chciała pokazać, że przemoc słowna może zniszczyć każdego.

Aby uwydatnić negatywne skutki słownej przemocy, marka poprosiła dzieci o wyśmiewanie roślin w celu przeprowadzenia eksperymentu. Do akcji zaangażowało dwie, niemal identyczne, rośliny doniczkowe, które zostały umieszczone w szkole i otrzymały taką samą ilość wody, nawozów i światła słonecznego przez 30 dni, a uczniów zachęcano do obrażania jednej z roślin, druga zaś dostawała mnóstwo komplementów.

Po 30 dniach dzieciaki mogły zauważyć niszczącą i budującą siłę słów…

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jesteśmy społeczeństwem, które codziennie spędza kilka godzin przed monitorem, który w jakiś sposób zabezpiecza nas przed falą nieprzyjemnych reakcji innych. Czy wirtualne obrażanie boli mniej niż takie doświadczone na ulicy? Czy tak chętnie i z łatwością bylibyśmy w stanie obrazić przechodniów na ulicy? „In real life” to eksperyment społeczny, który przenosi wulgaryzmy z sieci na chodniki wielkich miast. 

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na pewno nie raz spotkaliście się z sytuacją, w której ktoś pada ofiarą przemocy ze strony rówieśników, czy to w szkole, czy w Internecie. Prześladowanie jest problemem trudnym, ale istnieje proste rozwiązanie, dzięki któremu możesz komuś pomóc, reaguj!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się