Partner strategiczny Group One – Serviceplan Group otworzył oddział w Nowym Jorku

Grupa Serviceplan otworzyła nowojorską placówkę na 102 Madison Avenue w samym centrum Nowego Jorku. Pod jednym dachem funkcjonują w jej ramach trzy podmioty: agencja reklamowa Serviceplan, dom mediowy MODCo/Mediaplus oraz firma technologiczna T3.
O autorze
3 min czytania 2018-05-14

Dla Group One, której Serviceplan jest mniejszościowym udziałowcem, to możliwość dalszego rozwoju i pozyskania unikalnego know-how z najbardziej konkurencyjnego rynku amerykańskiego.

Group One, największa niezależna grupa komunikacyjna w Polsce, od ponad półtora roku jest częścią globalnych struktur Serviceplan. Grupa Serviceplan została założona w latach 70 w Monachium i do tej pory jest zarządzana jako rodzinny biznes. Obecnie działa na 35 rynkach na świecie i zatrudnia ponad 3400 osób. Oprócz rynków europejskich ma też swoje oddziały m.in. w Pekinie, Seulu i Dubaju. W zeszłym roku grupa wypracowała €379 mln marży brutto. W najnowszym globalnym rankingu adAge Grupa Serviceplan znalazła się na 22 miejscu, plasując się tym samym w czołówce globalnych graczy branży reklamowej. Teraz Serviceplan rozpoczyna kolejny etap rozwoju wkraczając na rynek amerykański i otwierając oddział w Nowym Yorku.

„Sprzedaż mniejszościowego pakietu udziałów Grupie Serviceplan była świetną decyzją biznesową. Kolejny etap międzynarodowego rozwoju grupy i otworzenie biura w Nowym Jorku, tylko umacnia nas w tym przeświadczeniu. USA od zawsze stanowiły wyznacznik trendów oraz siłę napędową całego sektora komunikacji, więc otworzenie siedziby w modelu House of Communication w sercu Nowego Jorku było dla Grupy Serviceplan logicznym krokiem, zgodnym ze strategią rozwoju międzynarodowego wdrożoną pięć lat temu. Nowy Jork jest najbardziej konkurencyjnym rynkiem na świecie, stanowi więc wyzwanie dla każdej agencji. Model House of Communication opierający się na trzech filarach: kreacji, mediach i technologii, oraz silne relacje z niemieckimi firmami oferującymi swoje produkty i usługi także w Stanach ma ogromne szanse na sukces” – mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One.

„Partnerstwo z Serviceplan pozwala nam od półtora roku na udział w międzynarodowych przetargach i współpracę na wielu wymiarach. Jednocześnie zachowaliśmy strukturę właścicielską i niezależność. Dzięki Serviceplan New York uzyskamy kolejny ważny benefit – dostęp do unikalnego know-how pozyskiwanego na najbardziej konkurencyjnym rynku reklamowym świata” – dodaje Żołędziowski, CEO Group One.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Serviceplan Nowy Jork, jest zarządzany przez Stefana Schüttego, Nicka Johnsona, Nicka Chapmana i Jaya Benjamina, którzy nie tylko mieli okazję zgromadzić wieloletnie doświadczenie w znanych agencjach, są laureatami najważniejszych nagród w branży, ale też mają na koncie pomyślną realizację wielu przełomowych kampanii dla wiodących marek.

MODCo Media w Nowym Jorku, zarządzana przez Erika Dochtermann’a i Eileidh Bamford, jest agencją mediową oferującą od 28 lat kompleksowe usługi reklamowe. Przyczyniła się do rozwoju marek wartych dziś miliony dolarów, takich jak Take Two Interactive, Chico’s, Swatch Group czy Brighthouse Financial. Kompetencje agencji obejmują obszary takie jak badania i strategia, planowanie mediów, kupno usług i analiz SEO.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

T3, firma partnerska zarządzana przez Bena Gaddisa, to firma technologiczna i marketingowa z siedzibą w Austin w Teksasie, mająca swoje filie w Atlancie, San Francisco oraz Nowym Jorku. Zatrudnia ok. 250 pracowników i ma ponad 30 lat doświadczenia w działalności cyfrowej, mogąc pochwalić się klientami należącymi do grona marek tak znanych jak UPS czy Pizza Hut. T3 rozwinęła swoją obecność na zintegrowanym rynku cyfrowym, koncentrując się na usługach zarządzania lojalnością i relacjami z klientami.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Partner strategiczny Group One – Serviceplan Group buduje globalny zasięg

Celem stworzonej w latach 70 Grupy Serviceplan było stanie się pierwszą niezależną międzynarodową grupą agencji, wywodzącą się z Niemiec. Otwarcie House of Communication w Nowym Jorku przybliżyło ją do osiągnięcia tego celu.

Florian Haller, prezes Serviceplan Group, zaczął po raz pierwszy wprowadzać swoją wizję w rzeczywistość w 2006 r. Jego marzeniem było stworzenie pierwszej globalnej grupy agencji na świecie pochodzącej z Niemiec. Oprócz filii w Niemczech – w Monachium, Hamburgu, Bremie, Berlinie, Frankfurcie i Kolonii, domy komunikacji zostały otwarte również w Wiedniu, Zurychu, Mediolanie, Brukseli, Dubaju, Paryżu, Lyonie i Madrycie, a odziały w miejscach takich jak Moskwa, Kijów, Delhi, Pekin, Szanghaj i Seul. Grupa Serviceplan jest obecna także w Polsce, będąc mniejszościowym udziałowcem Group One. Celem firmy jest otworzenie „House of Communication” we wszystkich lokalizacjach, tak aby wszystkie dziedziny komunikacji zgromadzone były pod wspólnym dachem.

Dzięki bliskiej współpracy z agencjami partnerskimi, Grupa Serviceplan jest reprezentowana w najważniejszych ośrodkach gospodarczych świata. Jej bliskie relacje z Unlimited Group oznaczają, że Grupa Serviceplan Group jest reprezentowana w Wielkiej Brytanii (Londyn). Partnerstwo z agencją Ariadna rozszerza zasięg Grupy Serviceplan także na miasta takie jak Buenos Aires, Bogota, Lima, Mexico City, Miami, Panama City, Santiago i São Paulo.