Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć pod tym adresem.
Poniżej pełny program Kongresu.
Zobacz również
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.
Dzień 1., 13 marca 2013
8:30 Rejestracja, poranna kawa
9:00 Rozpoczęcie Kongresu, oficjalne powitanie Uczestników
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
9:10 Lojalność Klienta w sercu modelu biznesowego firmy! Jak skuteczne zaimplementować ją do strategii Twojej firmy
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Warsztat inauguracyjny, wymiana kontaktów
- Zdobądź klientów, którzy będą z firmą przez lata!
- Utrzymaj klientów, którzy są wabieni tańszymi ofertami konkurencji!
- Skłoń klientów, by kupowali więcej i częściej oraz uczyń z nich swoich fanów!
Podczas interaktywnego warsztatu w grupach, uczestnicy poznają i zastosują narzędzie Business Model Canvas Alexa Osterwaldera. Na podstawie case studies firm takich jak 3M, Young Digital Planet, Żywiec Zdrój, UCM Group przedstawione zostaną również praktyczne wnioski, jak tworzyć i wdrażać nowe modele biznesowe, które zwiększają lojalność klientów i stymulują wzrost przychodów.
Tomasz Rudolf, Współzałożyciel, Prezes Zarządu, Innovatika
10:40 Przerwa na kawę
Zmiana reakcji Klienta = zmiana relacji z Klientem!
Elastyczny program kluczem do Jego lojalności!
11:00 Nowy (?) Klient na nowym (?) rynku! Od lojalności do wartości – model 3C budowania relacji z klientami
- Paradygmat zmiany we współczesnym biznesie. Nowy klient – jak technologia, socjologia, psychologia odkrywają nowego klienta
- Korzyści tradycyjnego podejścia do budowania lojalności
- Gdy tradycyjny model budowania lojalności nie wystarcza – placebo współczesnego marketingu
- Dlaczego facebook „musi umrzeć”
- Co dalej? Nowe podejście do budowania relacji z klientami – model 3C
- Zastosowanie modelu 3C w praktyce – implementacja i wyzwania
- Sesja pytań i odpowiedzi
dr hab. Robert Kozielski, Ekspert Marketingu
11:30 Stara miłość nie rdzewieje! Brak aktywności „starych” użytkowników? Jak na nowo ich „rozkochać”
- Case study Payback
- Jak nawiązać i podtrzymywać komunikację z klientami. Skuteczne metody efektywnego dialogu
- Gdzie był TEN moment? Czyli dlaczego klienci przestają być lojalni
- „Duża baza, mało klientów” – jak zdecydować, kogo WARTO odzyskać
- Jak przyciągnąć byłych użytkowników – najlepsze strategie na odzyskanie
- Happy end …i jak do odejścia nie dopuścić
- Sesja pytań i odpowiedzi
Tomasz Nalewajk, Senior Relationship Marketing Manager, Loyalty Partner Polska
12:00 Multi-benefit and multi-channel! Coalition Loyalty Program – how to turn them to the good account
- Case study Russian Post and Sberbank of Russia
- Uniting as an answer to the challenges of the market
- Cobrand, partnership, coalition. What is the difference between them
- WIN-WIN-WIN or PAY-PAY-PAY? How do the schemes of coalition programmes work
- New reality of big data is not a dream anymore
- Russia as an emerging market for coalitions
- Q&A session
Elena Nauchmik, Head of Customer Experience Department, Russian Post and Sberbank of Russia
12:40 Przerwa na lunch
13:40 Oczekujemy na potwierdzenie tematu
Marcin Charkiewicz, Kierownik Centrum Badań Konsumenckich, Orange
Multi channel i Multi Communications, czyli jak skutecznie zarządzać lojalnością Klienta
14:20 Custom activities that build customer emotions – CSR
- Case study Blue Dot
- CSR does not have to be expensive! How to engage the customer and win his interest
- When you buy, you support! Examples of campaigns that changed the image of the company and attract customers
- Emotionally bound – how to create a relationship with the customer for a long time
- Q&A session
Chris Ward, Founder & CEO, Blue Dot, Zdobywca 1. Miejsca – “Best CSR initiative linked to loyalty” w konkursie Loyalty Award 2012
14:50 KOLEJ na… zielone światło dla nowoczesności! Skieruj komunikację na właściwe tory, czyli jak nawiązać trwałą i skuteczną współpracę w trudnym obszarze rynku
- Case study Koleje Mazowieckie
- Trasa „Start”. Starcie z pierwszym ogniwem łańcucha, czyli jak kształtować pozytywne relacje od początku drogi
- Stacja „Zainteresuj”! Jak skutecznie wdrożyć działania, które zainteresują opinię publiczną. Przykłady zrealizowanych projektów, kampanii i ich efekty
- Stacja „Mierz i sprawdzaj”! Kupuje, bo musi versus kupuje, bo chce, czyli jak odróżnić lojalnych od „mniej-lojalnych”
- Koniec trasy, cel „Lojalność”. Wnioski, czyli czy można było jechać krótszą i szybszą trasą
- Sesja pytań i odpowiedzi
Donata Nowakowska, Rzecznik Prasowy, Koleje Mazowieckie
15:10 Przerwa na kawę
15:30 Lojalność nie jedno ma imię. Jak zbudować ją w sektorze B2B i B2C – czy i jak warto dywersyfikować klientów
- Case study Szpital Medicover
- Klient lojalnym partnerem w biznesie, czy to możliwe? Analiza case study
- Zarządzanie emocjami Klienta indywidualnego, sukcesem w biznesie korporacyjnym
- Zaangażowanie i transparentność w relacjach z Klientem – kluczem do lojalności
- Sesja pytań i odpowiedzi
Dariusz Malczyk, Kierownik ds. Obsługi Klienta, NZOZ Szpital Medicover
Zaprogramuj klientów na lojalność! Wpływ nowoczesnych urządzeń na kontakty z klientem
16:00 Bądź mobile! Jak skutecznie wykorzystać nowe technologie do budowania lojalności klientów
- Case study Simple
- Rozwój rynku smartfonów i co z tego wynika. Czy platformy lojalnościowe mogą obyć się bez kart
- Budowa programu lojalnościowego na platformie multipartnerskiej krok po kroku, jak zaktywizować klientów i zachęcić do interakcji
- Statystyki sprzedażowe, czyli komu tak naprawdę to się opłaca
- Nagradzamy twoje bzzzykanie, czyli jak działa Freebee – analiza case study
- Sesja pytań i odpowiedzi
Marcin Walaszczyk, Dyrektor Sprzedaży, New Media Ventures;
Michał Niemczycki, Wiceprezes Zarządu, New Media Ventures
16:30 Od zachęty do remontu, poprzez inspirację i marzenie, do zakupu w różnych kanałach dystrybucji i komunikacji. Lojalność w dobie w e-commerce
- Case study Leroy Merlin Polska
- Wpływ działań komunikacyjnych na postrzeganie marki
- Klient w fazie remontu
- Sposoby budowania relacji z Klientami w sklepach
- Metody angażowania Klientów poprzez Internet
- Sesja pytań i odpowiedzi
Beata Woszczyńska, Menedżer ds. Relacji z Klientami i Usług, Leroy Merlin Polska; Beniamin Schon, Dyrektor Marketingu Multikanałowego, Leroy Merlin Polska
17:00 Podsumowanie i zakończenie pierwszego dnia Kongresu
20:00 Wieczorny bankiet integracyjny
Po skończonym Kongresie zapraszamy Państwa na wieczorny bankiet, gdzie w miłej atmosferze, przy doskonałym jedzeniu i lampce wina, będą mieli Państwo okazję pogłębić dyskusje i nawiązać mniej formalne kontakty biznesowe.
Oczekujemy na Państwa z miłymi niespodziankami!
Dzień 2., 13 marca 2013
8:30 Rejestracja, poranna kawa
Stwórz swój indywidualny program! Uczestnicy mają możliwość wyboru spośród równoległych sesji: B2C, B2B lub C2C
SESJA A
Lojalna Jola, czy nielojalna Jola? Jak zaszczepić lojalność w kliencie, czyli skuteczne działania B2C
9:00 Lojalność? Kreuj doświadczenia Klientów!
- Interaktywna sesja warsztatowa
- Różne oblicza lojalności Klientów
- Idealny związek – z rozsądku czy z miłości
- Projektowanie doświadczeń Klientów – sposób na lojalność
Czy pamiętasz, kiedy ostatnio miło i profesjonalnie potraktowano Cię w jakimś sklepie, firmie, serwisie? Czy czułeś się osobiście wyróżniony sposobem obsługi? Dlaczego z usług pewnych firm korzystasz chętnie i regularnie, a o innych chciałbyś zapomnieć?
Na lojalność Klienta wobec marki lub firmy trzeba zasłużyć/zapracować. Kluczem do tego jest świadome, spójne i systematyczne kreowanie pozytywnych doświadczeń Klientów, dzięki którym będą oni nie tylko korzystać z naszych produktów/usług, ale staną się ambasadorami marki, polecającymi nas innym.
Patrycja Hackiewicz, Dyrektor Biura ds. Zarządzania Doświadczeniami Klientów Sektora Bankowości Korporacyjnej i Bankowości Przedsiębiorstw, Citi Handlowy;
Ewa Kostórkiewicz, Dyrektor Biura ds. Jakości i Współpracy z Klientem, Citi Handlowy
10:30 Aplikacja jako narzędzie pozwalające dotrzeć do lojalności klientów. Jak stworzyć przyjazną i skuteczną platformę
- Na www czy mobile? Schemat KISS, czyli jak stworzyć wygodną
- dla użytkownika aplikację
- Mix marketing w aplikacji – co powinieneś o tym wiedzieć. Grywalizacja
- w programach lojalnościowych – jak skutecznie ją wykorzystać
- Mierniki i mierzalność działań
Dariusz Maciołek, Kierownik Zespołu Mediów i e-marketingu, PZU
11:15 Przerwa na kawę
11:35 Psychologia konsumencka, czyli dlaczego klient znowu wybrał (NIE) naszą markę
- Interaktywna sesja warsztatowa
- Czy i jak można wpłynąć na zachowania konsumenta
- Czy sprzedaż to zawsze sprzedaż? Pozafinansowe formy „sprzedaży” produktów i naszej firmy
- Jak Twoi pracownicy wpływają na sprzedaż usług i produktów
- Współpraca, motywacja, nastawienie – jak pracuje Twój zespół
- Czego można się dowiedzieć od rezygnującego Klienta
- Czy znam potrzeby moich potencjalnych i obecnych Klientów
Zbigniew Błażejczyk, Ekspert, Saabisu
13:00 Przerwa na lunch
SESJA B
Partnerzy w biznesie – to brzmi dumnie! Jak zbudować lojalność w sektorze B2B
9:00 Lojalność w e-commerce, czyli jak stworzyć przyjazną i skuteczną platformę dla partnerów biznesowych
- Case study Grupa AB
- Jak „to” się robi? Na co należy zwrócić szczególną uwagę i jakich błędów uniknąć – instrukcja obsługi
- Platformy e-commerce B2B, a wzrost lojalności partnerów biznesowych
- Rozwiązania, które warto zaimplementować z B2C
- Co warto robić in-house, a gdzie należy się wesprzeć wyspecjalizowanym partnerem
- Postaw na rozwój i generowanie nowych modeli biznesowych! W sieci lojalności – analiza case study dystrybucji IT
Paweł Szymczyk, Project Manager B2B e-commerce, grupa AB;
Piotr Wrzalik, Członek Zarządu, Unity
9:45 Metody planowania i budowania lojalności na platformach B2B
- Case study Tubądzin
- Utrzymać byłych i zdobyć nowych lojalnych klientów! Działania, które umożliwią skutecznie przełączyć Ci się z off na on-line – badanie lojalności
- Mechanizm segmentacyjny, czyli czy i jak warto dzielić partnerów biznesowych. Jak utrzymać kontakt z tymi najcenniejszymi
- Produkt szyty na miarę, czyli co tak naprawdę istotne jest dla klienta biznesowego
- Jolanta Gałązka, Tubądzin Management Group
Sebastian Błaszkiewicz, Sales & Marketing Director, Empathy
10:30 Motywacja partnerów handlowych – marketing, czy profesjonalizm operacyjny
- Case study Inpost
- (Marketing) partnerski, czyli na co zwrócić szczególną uwagę przy tworzeniu relacji z klientem
- Jak skutecznie zintegrować się ze strukturą Klienta i zdobyć jego zaufanie
- Target, premie i korzyści. Identycznie dla wszystkich partnerów czy określone indywidualnie – co przyniesie lepszy skutek
- Weryfikacja, raport i monitorowanie, czyli czy zawsze poczucie bezpieczeństwa znaczy przynależność
Tomasz Wnuk, Dyrektor Sprzedaży, Grupa Integer
11:15 Przerwa na kawę
11:35 Program motywacyjny dla B2B – stwórz własny! Krok po kroku
Interaktywna sesja warsztatowa
Krzysztof Kozak, ICP Group
13:00 Przerwa na lunch
SESJA C
Między nami, klientami. Jak kierować relacjami z punktu widzenia C2C
9:00 Lojalizacja klienta poprzez budowanie z nim relacji za pomocą mediów społecznościowych
- Dlaczego warto zaglądać do mediów społecznościowych i jak NAPRAWDĘ widziana jest twoja firma
- Wykorzystaj potencjał tłumu, aby przyciągnąć do siebie klientów
- Interesuję się tym = „Lubię to”. „Lubię to” = kupuję!
Dawid Pacha, Ekspert Social Media
9:45 Sztuka lojalności, czyli jak się (nie) wygadać. Buzz marketing – narzędzie, którym warto „zawładnąć”!
- Case study Tetra Pak
- Jak marketing szeptany wpływa na emocje i decyzje zakupowe konsumentów – czy warto to wykorzystać
- Wskaźniki sprzedaży, czyli jak za pomocą niepozornego narzędzia znacząco podnieść wskaźniki
Sylwia Łoniewska, Tetra Pak; Anna Stawska, Streetcom Polska; Wojtek Zdunrek, Streetcom Polska
10:30 Blog – miejsce, gdzie spotykają się konsumenci! Stare* versus Nowe**, czyli dzięki jakiej komunikacji uda Ci się zdobyć lojalność Czytelnika
- Case study Cropp* i Sinsay**
- Czy warto, po co i kto bloguje? Kilka przydatnych faktów, czyli polska blogosfera w liczbach
- Who cares?! Przykład bloga, będącego manifestem marki. Jak wzbudzić sympatię konsumentów, nie opowiadając o produktach
- Ilovesinsay.com – jak wykorzystać istniejącą społeczność, aby nadać marce autentyczność i wypromować jej produkty
- Quo vadis? – czyli którą drogę wybrać dla mojej marki
Julian Chmielewski, Koordynator ds. Projektów Marketingowych Cropp, LPP;
Marta Ożóg-Orzegowska, Brand Manager Sinsay, LPP
11:15 Przerwa na kawę
11:35 Między nami, pracownikami. Lojalność wobec firmy, czyli komunikacja wewnętrzna i jej wpływ na Klientów wew- i zew-nętrznych!
- Case study Kompania Piwowarska
- Intranet, ekstranet, social media, czyli jak społeczność pracowników buduje wartość firmy
- Pracownik też klient! Jak zdobyć jego zaufanie i lojalność dzięki doborom właściwych korzyści
- Sesja pytań i odpowiedzi
Adrianna Borucka, Specjalista ds. Komunikacji, Kompania Piwowarska
13:00 Przerwa na lunch
Lojalność zgodna z prawem, czyli co każdy marketingowiec wiedzieć powinien
14:00 Dane są nam dane? Programy partnerskie, a przetwarzanie danych osobowych. Co można, a czego nie można wykorzystywać
- Kurs podstawowy, czyli co na pewno trzeba zrobić, żeby zgodnie z prawem zbierać dane osobowe w programie
- Kurs dla zaawansowanych, czyli baza danych osobowych uczestników jako dodatkowa korzyść z programu – jak efektywnie wykorzystać zebrane dane osobowe na potrzeby własne i partnerów
- Specyfika programów multipartnerskich – maksymalizacja wykorzystania potencjału baz danych osobowych
- Programy dla sektora bankowego, ubezpieczeniowego, telekomunikacyjnego, medycznego, czyli jak radzić sobie z tajemnicą zawodową
- Sesja pytań i odpowiedzi
dr Paweł Litwiński, Adwokat, Barta Litwiński Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów sp.p.
14:40 Regulacje prawne w zakresie konkursów, loterii czy innych promocji
- Regulamin. Jak sformułować jasny i zrozumiały dla uczestnika programu
- Jak stworzyć regulamin, z którego się wywiążemy
- Pułapki, których lepiej unikać! Podstawowe błędy i analiza przypadku
- Sesja pytań i odpowiedzi
- Zbigniew Okoń, Radca Prawny, Partner, Kancelaria dLK Korus Okoń Radcowie Prawni
15:30 Podsumowanie i zakończenie Kongresu, poczęstunek i wręczenie certyfikatów