Jasna Chopok to największy ośrodek narciarski w Europie Środkowej, który posiada 45 km tras o różnym stopniu trudności. W tym roku odbył się tam po raz pierwszy Polski Weekend. Jest to impreza skierowana przede wszystkim do narciarzy i snowboardzistów z Polski, którzy oprócz wysokiej jakości tras i nowoczesnej infrastruktury cenią sobie również dobrą zabawę. Na stoku można było wziąć udział w konkursach, a wieczorami pobawić się na koncertach Mariki i Ewy Farny. Gośćmi specjalnymi eventu byli znani z dużego i małego ekranu w naszym kraju: Maciej Musiał, Joanna Jabłczyńska i Olivier Janiak.
Zobacz również
– Przyjazd kilku tysięcy Polaków specjalnie na to wydarzenie, przerosło nasze najśmielsze szacunki. W piątek Polacy stanowili 58% wszystkich klientów ośrodka. Obserwując opinie, które pojawiały się w Internecie jeszcze przed Polskim Weekendem, wiedzieliśmy, że pomysł się spodobał. Jednak dopiero na miejscu mogliśmy się przekonać, jaką tak naprawdę osiągnęliśmy skalę – mówi Jakub Deryng-Dymitrowicz, wiceprezes Agencji Reklamowej CzART, która organizowała ten event.- Odzwierciedleniem tego zainteresowania są też wyniki Google Trends. W okresie od 21 do 27 stycznia popularność wyszukiwanego hasła „Chopok” w przeglądarce Google z terenu Polski wzrosła aż o 60%. Był to szósty najlepszy wynik w tym zestawieniu w ubiegłym tygodniu, w kategorii „podróże” – dodaje.
Jak widać Google Trends może być, zatem także jednym z narzędzi, które pozwala weryfikować skuteczność organizowanego eventu na zwiększenie popularności konkretnej destynacji turystycznej. Jednocześnie obrazuje to, jak bardzo przenikają się światy wirtualny i rzeczywisty.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]