Gadżety erotyczne, afrodyzjaki i bielizna, czyli zakupy walentynkowe w sieci

Walentynki tuż tuż. Widać to szczególnie w centrach handlowych, w których witryny sklepowe ozdobione serduszkami mają przypomnieć wszystkim zakochanym o zbliżającym się święcie. Ale nie tylko.
O autorze
2 min czytania 2013-01-31

Jak pokazują dane porównywarki cen Nokaut.pl Polacy coraz chętniej poszukują upominków dla bliskiej osoby w sieci, a popularność produktów z kategorii Erotyka, wzrosła prawie o 150% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Na dwa tygodnie przed Walentynkami zaczyna się prawdziwe zakupowe szaleństwo. Sklepy oferują różnego rodzaju prezenty dla zakochanych, a salony z bielizną przeżywają oblężenie. Polacy wybierając określone produkty starają się wyrazić swoją romantyczną naturę. Jak się jednak okazuje, wraz ze zmianą sposobu dokonywania zakupów z offline na online zmienia się także rodzaj wybieranych produktów, a romantyzm ustępuje miejsca ciekawości.

W miesiąc przed Walentynkami zainteresowanie gadżetami erotycznymi w naszym sklepie wzrosło o prawie 30% – mówi Bartłomiej Urlik, właściciel sklepu www.eRozkosz.pl – W tym roku z okazji zbliżającego się święta zakochanych użytkownicy poszukiwali przede wszystkim wibratorów dla par (We-Vibe2 i We-Vibe3), ale ogromną popularnością cieszyły się również wibratory klasyczne, kulki gejszy oraz pierścienie erekcyjne dla mężczyzn – dodaje.

Porównywarka cen Nokaut.pl zanotowała w 2013 roku znaczący wzrost zainteresowania Użytkowników kategorią Erotyka. Z analizy ruchu na stronie w pierwszym miesiącu 2012 i 1013 wynika, że kategoria ta ma aż o 30% większą dynamikę wzrostu od najpopularniejszej w całym serwisie kategorii Dom i ogród. Co więcej, w ciągu roku, znacząco zmieniły się preferencje zakupowe Użytkowników w jej obrębie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W tym roku liczy się zabawa i… zdrowie

Porównując tegoroczne wyniki z wynikami z 2012 roku, widać wyraźny spadek zainteresowania Użytkowników Bielizną erotyczną (o 13% w odniesieniu do całego ruchu w kategorii Erotyka) oraz znaczący, bo aż 15% wzrost zainteresowania produktami z zakresu Sprzętu erotycznego. Największym zainteresowaniem w tej kategorii produktów cieszą się wibratory, nakładki i pierścienie erotyczne oraz korki i wtyczki analne. O 3% wzrosło również zainteresowanie produktami z zakresu zdrowia intymnego.

Tym samym, najpopularniejszymi kategoriami produktowymi w Erotyce w styczniu 2013 roku są w kolejności: sprzęt erotyczny (wygenerował aż 40% ruchu w Erotyce), zdrowie intymne (18% całego ruchu w danej kategorii) i bielizna erotyczna (17%). Gadżety erotyczne, akcesoria i bielizna BDSM, feromony i afrodyzjaki oraz olejki i żele erotyczne zanotowały mniej jak 5% popularności każde w odniesieniu do ruchu opisywanej kategorii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W zakresie sprzętu erotycznego prym wiodą wibratory, których poszukiwało dotychczas 20% Użytkowników odwiedzających kategorię Sprzęt erotyczny. Producenci, cieszący się największą popularnością w Nokaut.pl to: Lelo, Odeco, Toy Joy, Durex i Fun Factory.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Aż 75% osób odwiedzających kategorię Zdrowie intymne poszukiwało specyfików na potencję i erekcję. Obecnie największą popularnością cieszą się produkty firm: Aflofarm, Cobeco Pharma, Simply You A.S. oraz Puritan Pride.

W przypadku bielizny erotycznej, to podobnie jak w minionym roku, największą uwagę Użytkowników skupiły komplety erotyczne (35% ruchu w ramach kategorii Bielizna erotyczna), wśród których najczęściej wybierano produkty firm: Hustler, Axami, Andalea oraz Jamais Vecu. Umiarkowaną popularnością cieszyły się również kostiumy erotyczne (13% ruchu), erotyczne majtki damskie (9%) i męskie (7%).

Najczęściej poszukiwane w Nokaut.pl:

Użytkownicy Nokaut.pl przed świętem zakochanych w 2013 r. najczęściej poszukują:

  1. Wtyczki i korki analne
  2. Żele erotyczne
  3. Masażer prostaty
  4. Filmy erotyczne
  5. Bielizna erotyczna

Jak widać, zarówno w zwiększonym ruchu w kategorii Erotyka, jak również w rodzaju poszukiwanych produktów, pomysły na urozmaicenie życia erotycznego Polacy czerpią nie tylko z sypialni ale przede wszystkim z internetu. Do tego największy, bo niemal 300% wzrost popularności sprzętu erotycznego i niemal 200% wzrost zainteresowania gadżetami erotycznymi rok do roku w ramach Nokaut.pl, pokazuje, że Polacy szczególnie przed Świętem Zakochanych są nie tylko romantyczni, ale przede wszystkim ciekawi i odważni w realizowaniu swoich erotycznych fantazji.

* Dane dotyczą okresu od 5 stycznia 2013 do 25 stycznia 2013 roku. Porównania roczne odnoszą się do okresów: 5 stycznia 2012 – 25.01.2012 oraz 5.01.2013 – 25.01.2013