Obie firmy odpowiadają łącznie za 4% rocznej światowej produkcji plastikowych i papierowych kubków.
McDonald’s dołącza do grupy inwestycyjnej Closed Loop Partners, która rusza z programem „NextGen Cup Challenge,” mającym na celu stworzenia kubka w pełni nadającego się do przetwarzania i/lub kompostowania. Ta współpraca jest konsekwencją globalnej strategii firmy McDonald’s „Scale for Good”, w ramach której McDonald’s podjął szereg zobowiązań na rzecz środowiska.
Zobacz również
McDonald’s angażuje się w partnerstwo przeznaczając na ten cel 5 milionów dolarów. Specjalny, rozpoczynający się we wrześniu program „NextGen Cup Challenge” będzie otwarty dla innowatorów i dostawców, którzy będą mogli zaproponować rozwiązania w zakresie recyklingu kubków jednorazowego użytku. Siedmiu zwycięzców dołączy do sześciomiesięcznego programu akceleracyjnego i będzie mogło liczyć na dodatkowe środki, nawet do 1 miliona dolarów, które wspomogą wypracowanie finalnego rozwiązania.
– McDonald’s wykorzystuje skalę swojej działalności, aby dokonać pozytywnych zmian, które mają wpływ na naszą planetę i społeczności, którym służymy – mówi Marion Gross, wiceprezes i dyrektor ds. łańcucha dostaw w McDonald’s USA – Cieszymy się, że możemy dołączyć do Starbucks i grupy inwestycyjnej Closed Loop, aby pomóc rozwiązać to palące wyzwanie. Wierzymy, że współpraca jest kluczem do znalezienia trwałego rozwiązania globalnego.
Warto podkreślić, że to nie jedyne działania na rzecz środowiska podejmowane przez McDonald’s. W ramach globalnej strategii Scale for Good firma zobowiązała się, że do 2025 roku wszystkie opakowania dla gości restauracji będą wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu bądź certyfikowanej produkcji. Dodatkowo, 100% opakowań we wszystkich lokalach na świecie będzie poddawanych recyklingowi.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Ważnym działaniem McDonald’s jest również dążenie do obniżenia do 2030 roku emisji gazów cieplarnianych z biur i restauracji o 36%, a w odniesieniu do całego łańcucha dostaw o 31%. W efekcie do atmosfery nie trafi 150 mln ton ekwiwalentu CO2, co stanowi równowartość rocznej emisji gazów cieplarnianych przez 32 mln samochodów osobowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– McDonald’s Polska aktywnie działa na rzecz ograniczenia ilości odpadów. Już ponad 90% restauracji zostało wyposażonych w kosze do segregacji odpadów. Konsekwentnie wdrażamy nowe rozwiązania, które przybliżają nas do realizacji zobowiązań strategii Scale for Good. – podkreśla Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska – Recyklingowe sztućce z polipropylenu wprowadzone do restauracji w ostatnich miesiącach, to jedynie początek.