W XXI wieku statystyczny obywatel każdego dnia generuje o sobie więcej informacji niż jego dziadkowie przez całe życie. Jego aktywność w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym na każdym kroku jest odnotowywana przez nowoczesne technologie. Tak powstają wielkie zbiory danych, które nie mogły pozostać bez wpływu również na życie polityczne. Internet i narzędzia oparte na big data trafiły do polityki i zmieniają zasady kampanii wyborczych, sposoby przekonywania obywateli oraz mechanizmy funkcjonowania całych demokracji.
W raporcie „Big data i polityka. Jak nowoczesne technologie wygrywają wybory w XXI wieku?” przybliżono kulisy czterech kampanii polityków, których wyborczy sukces możliwy był właśnie dzięki gromadzeniu i umiejętnemu wykorzystaniu danych wyborców. Byli to Barack Obama i Donald Trump w USA, Emmanuel Macron we Francji oraz Mariano Rajoy w Hiszpanii. Autorzy raportu na konkretnych przykładach pokazali, jak kandydaci komunikowali się z wyborcami i budowali wokół siebie zaangażowane społeczności, zarządzali pracą wolontariuszy, czy tworzyli program wyborczy dzięki big data.
Zobacz również
Raport zawiera cenne informacje zarówno dla kandydatów startujących w nadchodzących wyborach, jak i zwykłych wyborców. Kandydatom pokazuje możliwości związane z rewolucją technologiczną, sposoby zbierania i wykorzystywania big data w walce wyborczej, w kampanii w internecie i działaniach offline. Z kolei wyborcom uświadamia, jak działają kampanie polityczne w XXI wieku i jak nowoczesne narzędzia stosowane przez polityków mogą wpływać na ich decyzje.
Autorzy raportu,analitycy skupieni wokół bloga BD4L.pl., podkreślają, że umiejętne wykorzystanie danych wyborców znacznie zwiększa szanse kandydata na zdobycie przewagi nad konkurencją, prowadzącą kampanię tradycyjnymi metodami.
Raport dostępny jest do pobrania tu >
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing