fot. www.lego.com
Największy producent klocków na świecie, LEGO do sprzedaży wprowadza gamę elementów z materiałów przyjaznych środowisku – roślinnego plastiku uzyskiwanego z trzciny cukrowej. Nowe, ekologiczne, elementy botaniczne LEGO pojawią się w różnych odmianach liści, krzaków i drzew. Trafią do sprzedaży w wybranych krajach od sierpnia br.
Zobacz również
Grupa LEGO postawiła sobie za cel i zobowiązanie, by do 2030 roku do produkcji głównych produktów i opakowań używać materiałów zrównoważonych ekologicznie.
PS adidas X Parley the Oceans
Swoją walkę z plastikiem toczy także adidas. Marka w ubiegłym roku sprzedała milion par butów wyprodukowanych z plastiku wyłowionego z oceanów. Do 2024 roku adidas planuje produkować wszystkie buty wyłącznie z plastiku pozyskanego tą drogą. W realizacji projektu pomóc ma organizacja ekologiczna Parley the Oceans: Adidas chce produkować buty tylko z plastiku wyłowionego w oceanach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2 McDonald’s X Starbuck: NextGen Cup Challenge
Słuchaj podcastu NowyMarketing
NextGen Cup Challenge to inicjatywa mająca na celu opracowanie nowego typu kubka, który w całości będzie nadawał się do recyklingu. Powstała ona w efekcie partnerstwa McDonald’s i Starbucks na rzecz ochrony środowiska. Obie firmy odpowiadają łącznie za 4% rocznej światowej produkcji plastikowych i papierowych kubków: McDonald’s łączy siły ze Starbucksem – dla środowiska.
PS 3
W celu ochrony środowiska coraz więcej firm decyduje się na wykorzystywanie materiałów pochodzących z recyclingu i podejmuje działania w celu ograniczenia wytwarzania plastiku. O ciekawych przykładach takich działań możecie przeczytać w materiale 5 światowych marek, które rozpoczęły ekologiczną rewolucję.