W czwartek, 16 sierpnia rusza kampania społeczna poświęcona mleku roślinnemu. Jej celem jest budowanie nowych nawyków żywieniowych i edukowanie społeczeństwa na temat korzyści spożywania zamienników mleka zwierzęcego. W ramach kampanii organizator, czyli ProVeg International chce pokazać, że mleko roślinne jest etyczne, zdrowe, przyjazne środowisku i smaczne.
W ramach kampanii od 16 do 31 sierpnia na wiatach przystankowych zlokalizowanych w centrum Warszawy będziemy mogli zobaczyć citilighty promujące kampanię. Za ich kreację graficzną odpowiada agencja kreatywna na_ty.
Zobacz również
Ponadto na stronie internetowej worldplantmilkday.pl ruszyło właśnie wyzwanie „7 dni bez mleka”. W ramach 7-dniowego działania zostanie uruchomiony specjalny newsletter. W trakcie tygodnia wszyscy chętni i gotowi do podjęcia wyzwania będą mogli dowiedzieć się, jak zastąpić krowie mleko jego roślinnym odpowiednikiem i jak odżywiać się zdrowo. Przepisy z wykorzystaniem napojów roślinnych przygotują znani blogerzy i szefowie kuchni promujący roślinną dietę i styl życia. Będą to m.in. Weganon, Savory or Sweet, Michał Gniłka, Atelier Smaku oraz Aga ma smaka – żyj i jedz zdrowo.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Materiały edukacyjne publikowane w newsletterze przygotują dietetycy współpracujący z ProVeg. W kampanijnym biuletynie będzie też można znaleźć zniżki na produkty roślinne od Vegekoszyk.pl, Mleczni Bracia i Super Krówka (od Me gusto Sp. z o.o producenta wegańskich słodyczy takich jak krówki, czekolady, batony, kremy, które są wyjątkowo smaczne i stworzone na bazie mleka i cukru kokosowego. Dodatkowo nie zawierają glutenu, nie zawierają także laktozy i kazeiny).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podobnie jak w roku 2017, w światowy dzień mleka roślinnego zaangażują się również topowe wegańskie restauracje i kawiarnie. Lokale przez tydzień, od 22 sierpnia włącznie, będą oferowały specjalne zniżki na produkty na bazie mleka roślinnego.
W tym roku oprócz warszawskich lokali do akcji przyłączyły się górnośląskie kawiarnie i Trójmiasto. Wśród stołecznych punktów są to m.in. Leonardo Verde, Vegestacja, Veg Deli, Youmiko Vegan Sushi, Tel Aviv, Lokal Dela Krem, w Trójmieście: Atelier Smaku, Avocado, Wajdeloty 25, a na Śląsku – 3 lokale Cafe Silesia (Katowice, Bytom, Tarnowskie Góry), Dobra Karma (Katowice), Kawiarnia Suplement (Bytom), Puffle (Tychy), Kawosz (Katowice).
Na profilu facebook ProVeg Polska oraz stronie internetowej worldplantmilkday.pl znaleźć będzie można pełną listę miejsc zaangażowanych w wydarzenie. Będzie też można przyłączyć się do akcji w trakcie trwania kampanii i wziąć czynny udział poprzez zgłoszenie własnej kawiarni lub restauracji.