„Kromka Chleba dla Sąsiada” jest akcją, która od 2002 roku pomaga osobom starszym i opuszczonym, cierpiącym z powodu niedostatku. Jej celem jest uwrażliwienie lokalnych społeczności na potrzeby innych oraz wzbudzenie życzliwości i zainteresowania losem sąsiadów, o których często wiemy niewiele. W tym roku kampania trwa od 16 do 23 września. Biedronka włączyła się do akcji i w dniach 21 i 22 września br. zorganizuje zbiórki żywności w 715 sklepach na terenie całej Polski.
– Żyjemy szybko, zapatrzeni we własne, często błahe, problemy i nie dostrzegamy tych, którzy naprawdę potrzebują pomocy. Zazwyczaj są to osoby mieszkające tuż obok, które codziennie mijamy. Ta niezwykła akcja ma nas uwrażliwić na ludzką krzywdę i pokazać, że przy niewielkim wysiłku, ale w dużej grupie, możemy zrobić coś naprawdę wielkiego. Tylko w 2017 r., dzięki zaangażowaniu klientów sieci Biedronka, wspólnie m.in. z Caritas Polska, udało się zebrać łącznie 1 039 911 kg żywności – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR, Jeronimo Martins Polska S.A.
Zobacz również
Biedronka współpracuje z Caritas w Polsce już od 2006 r. Są to partnerskie programy pomocy żywnościowej dla osób najuboższych, potrzebujących, a w szczególności dla seniorów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach