fot. depositphotos.com
ReachaBlogger to powstała w 2014 roku platforma ułatwiającą reklamodawcom znalezienie odpowiedniego blogera i podjęcie z nim szybkiej współpracy. W bazie dostępnych jest ponad 5 tys. blogów z różnych kategorii tematycznych, które miesięcznie docierają do ponad 51 mln odbiorców. Za pomocą platformy zrealizowano już ponad 8 tys. publikacji sponsorowanych. Wybraliśmy z nich 5 ciekawych przykładów, które obrazują możliwości platformy i współpracy z blogerami prowadzonej za jej pośrednictwem.
Zobacz również
„Wiadomość do przyszłości” – Kapsuła Czasu POL PAPER
case study: Papiery POL
Papier to papier – tak brzmiała jedna z kluczowych barier komunikacyjnych wymienionych w briefie napisanym przez Papiery POL. Trafne spostrzeżenie, bo jak ciekawie mówić o tym, co otacza nas dosłownie z każdej strony i co duża część z nas, kompletnie bez żadnych emocji, wyrzuca na potęgę do kosza? Jak robić to wobec rozwoju digitalu?
„Influencer is not an idea”: poznaj kulisy influencer marketingu na konferencji online
Kampania „Wiadomość do przyszłości” wystartowała styczniu 2017 roku. Pierwszym jej etapem było stworzenie strony papierypol.pl, za pomocą której każdy mógł przesłać swoją „Wiadomość do przyszłości” w postaci testimonialu i zdjęcia. Patronami medialnymi przedsięwzięcia zostali: Interia, Legalna Kultura, Edutorial, Historia.org.pl oraz magazyn psychologiczny Charaktery.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Drugim etapem kampanii było wydrukowanie przesłanych testimoniali, które nie były weryfikowane czy cenzurowane. Dano w ten sposób autorom pełną swobodę w przesłaniu, jakie chcieliby przekazać przyszłym pokoleniom. Wydrukowano łącznie ponad 600 testimoniali przesłanych poprzez stronę.
Trzecim i ostatnim etapem kampanii było zorganizowanie wydarzenia, podczas którego na terenie fabryki International Paper w Kwidzynie została umieszczona w specjalnej krypcie profesjonalna, sprowadzona z Australii Kapsuła Czasu POL. To historyczne wydarzenie odbyło się 20 maja 2017 r. podczas „Biegu Papiernika”, cyklicznie organizowanego przez firmę International Paper, która obchodziła wówczas swoje 25-lecie działania w Polsce i po raz ósmy zaprosiła do wspólnego biegania. W wydarzeniu wzięło udział kilka tysięcy osób.
Na potrzebę wydarzenia stworzono dedykowane stanowisko, na którym odwiedzający zostawili ponad 400 testimoniali, co dało łączną sumę 1 000 wszystkich otrzymanych i wysłanych do przyszłych pokoleń wiadomości.
W oficjalnym zakopaniu Kapsuły POL wzięły udział władze oraz pracownicy firmy (top managerowie z centrali w USA i Belgii), którzy opowiedzieli o ćwierćwieczu działań na polskim rynku. Kapsuła Czasu spoczęła pod pomnikiem w formie piramidy, wykonanym ze stali nierdzewnej, upamiętniającym całe wydarzenie i pozostanie tam, aż odkryją ją przyszłe pokolenia.
Filmy z akcji zostały obejrzane ponad 350 tys. razy. O akcji napisało ponad 75 mediów, m.in. Interia, Crazy Nauka czy Antyweb. Agencja Biuro Podróży Reklamy była odpowiedzialna za opracowanie akcji w zakresie strategicznym, kreatywnym i mediowym. W ramach działań wykorzystano takie narzędzia jak: direct marketing, SEA, emisję w GDN, reklamę na Facebooku oraz Instagramie, PR, blog marketing, social media marketing, content marketing, YouTube advertising, ambient i event marketing.
Agnieszka Sosnowska
CEO agencji Biuro Podróży Reklamy
Możliwość zawierania transakcji bezpośrednio z influencerami przez platformę www.ReachABlogger.pl przyczyniła się do szerokiego wykorzystania publikacji influencerskich w projektach agencji Biuro Podróży Reklamy. W ciągu ostatnich 3 lat, z użyciem platformy, zrealizowaliśmy kilkanaście takich kampanii, zaangażowaliśmy do współpracy ponad 150 influencerów. Były to projekty o charakterze brandingowym, produktowym, contentowym, socialowym i SEO.
„Dieta szynszyli – co mogą jeść?”
case study: NaszeZoo.pl
W ramach działań SEO prowadzonych dla dużego internetowego sklepu zoologicznego NaszeZoo.pl, zdecydowano się na współpracę z blogerem poprzez platformę ReachaBlogger. Celem działań było dotarcie do wąskiego grona użytkowników zainteresowanych daną grupą zwierząt oraz wsparcie serwisu pod kątem SEO.
Na blogu uszynszyla.pl ukazał się artykuł „Dieta szynszyli – co mogą jeść?”, opisujący dietę i sposoby odpowiedniego karmienia szynszyli. Zaprezentowanie oferty sklepu określonym odbiorcom należącym do danego segmentu, pozwoliło na wypromowanie produktów oraz sklepu w sposób naturalny, wzbudzający zaufanie.
Współpraca wpłynęła także na rozbudowę profilu linkowego serwisu i na zwiększenie jego widoczności w wyszukiwarce Google.
Za realizację działań odpowiedzialna była agencja Płodni.com.
Szymon Fijałkowski
Kierownik działu SEO w agencji Płodni.com
Platforma Reachablogger znacznie ułatwia współpracę z influencerami i blogerami. Pozwala ona na szybsze ustalanie szczegółów tworzonych artykułów, wynagrodzenia, a dodatkowo jest bezpieczna i łatwa w obsłudze. W Reachablogger znajdziemy w większości wysokiej jakości serwisy, zarówno pod kątem SEO, jak i budowania ruchu czy wizerunku marki.
„Szybkie ciasto jogurtowe z truskawkami”
case study: Braun
Influencerzy kulinarni to liczące się źródło kuchennych inspiracji. Wyznaczają trendy, motywują do działania. Ich centralna pozycja w sieciach społecznościowych naturalnie predysponuje do bycia liderami opinii, mają oni realny wpływ na decyzje podejmowane przez swoich czytelników.
Kampania z blogiem Po Prostu Pycha została nawiązana za pośrednictwem portalu ReachaBlogger.pl. Publikacja materiału odbyła się pod koniec maja br. – jest to początek sezonu owocowego, naturalnym było więc, że przepis na „Szybkie ciasto jogurtowe z truskawkami” może być popularny wśród sporej grupy stałych czytelników blogerki.
Twórcom akcji zależało nie tylko na stworzeniu treści, ale także na jej sprawnej dystrybucji. Pod lupę wzięto więc statystyki:
- świetna widoczność bloga poprostupycha.com.pl w Google,
- popularny profil na Facebooku i Instagramie.
Oceniono, że zarówno produkcja treści, jak i jej dystrybucja będzie na wysokim poziomie. Liczono na maksymalnie 20k odwiedzin artykułu. Tymczasem osiągnięty wynik znacznie przerósł oczekiwania: artykuł wypracował od końca maja do połowy września ponad 103k odsłon – licznik się nie zatrzymał, dalej rośnie.
Post promujący wpis na FB był chętnie share’owany i lajkowany.
Pojawiły się komentarze, w których czytelniczki dzieliły się zdjęciami swojego wypieku.
Artykuł był także promowany poniższym postem, który również zebrał sporo share’ów.
Z uwagi na to, że artykuł został dobrze oceniony przez wyszukiwarkę Google, producent urządzenia zyskał stałe miejsce ekspozycji wśród grupy docelowej – osób aktywnych w kuchni, ceniących sobie domowe wyroby ponad te gotowe, kupowane w sklepie.
Blog Po Prostu Pycha także zyskał w perspektywie długofalowej – nowo powstały przepis jest jednym z poczytniejszych artykułów na blogu (za: ahrefs.com), dostarczył blogerce wielu nowych czytelników z wyszukiwarki Google.
Za realizację działań odpowiedzialne jest Performance Media. Agencja do tej pory przeprowadziła kilkaset projektów z blogerami na wielu płaszczyznach digital marketingu. Stawia ona na budowanie wzajemnych relacji i zaufania.
Performance Media promuje ideę evergreen contentu, gdzie przy wsparciu SEO dostarcza czytelnikom dokładnie to, czego potrzebują i szukają w danym momencie.
Kamil Skiba
związany z SEO, influencer i content marketingiem w Performance Media
Dzięki ReachaBlogger przyspieszyliśmy proces powstania publikacji. Jak to się stało?
- Komunikacja z blogerami odbywa się w jednym miejscu. W przypadku agencji jest to duży plus – inna osoba z zespołu może szybko przejąć i kontynuować projekt. Ma wgląd w ustalenia i historię współpracy.
- Zebranie w jednym miejscu ofert od różnych blogerów pomaga je porównać i szybciej wybrać te najlepsze.
- Sprawy papierkowe bierze na siebie RaB, nie musimy więc tracić czasu na dogadywanie rozliczenia na umowę o dzieło, PITy, RODO itp.
„Niewidzialna półka – nowe spojrzenie na książki!”
case study: Edinos.pl
Sklpe Edinos.pl przeprowadził przy pomocy platformy ReachaBlogger akcję z influencerami – „Niewidzialna półka – nowe spojrzenie na książki!”. W ramach współpracy poproszono influencerów o opisanie produktów tzw. Niewidzialnych półek na książki Legis ze sklepu Edinos.pl. Z pewnością mebel ten jest ważną pozycją i hitem sprzedaży mebli z ostatnich miesięcy w całej Europie. Dzięki zleceniu sklep zdobył wiele wpisów w mediach społecznościowych, w tym także na blogach np. starepianino.pl lub subiektywnieoksiazkach.pl, co dodatkowo zwiększyło efekt „buzz” dla produktu i wzmocniło jego pozycję SEO.
Z influencerami Edison.pl rozliczył się za działania w formie barteru – w zamian za umieszczenie artykułu na blogu czy za udostępnienie na profilu w mediach społecznościowych wysyłano kilka darmowych półek. Przy niewielkim budżecie zlecenia sklepowi udało się uzyskać satysfakcjonujące efekty.
Adam Stadnicki
E-shop manager, sklep Edinos.pl
Z Reachblogger współpracujemy od grudnia 2016 r. i ową współpracę mogę stanowczo uznać za owocną. Influence marketing to ważna dla nas dziedzina marketingu z uwagi na powstały content, pozytywne działania SEO i możliwości realizacji kampanii przy niewielkich budżetach. Pewnie nie jesteśmy Ikeą (jeszcze) i ważny jest dla nas koszt konwersji, a właśnie ROI liczony przy współpracy z influencerami prezentuje się bardzo zachęcająco w porównaniu do innych źródeł ruchu. Portal jest raczej funkcjonalny i zarządzanie zleceniami nie sprawia trudności. To czego brakuje mi w panelu to wskaźniki SEO do prezentowanych stron blogerów. Influence marketing to także SEO i powstały content, co stanowi dla nas ważne źródło linków. Na portalu zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt zleceń i szczerze polecam go jako podstawowe narzędzie influence marketingu dla e-commerce.
Publikacje sponsorowane – Rankomat.pl
case study: Grupa Rankomat
Rankomat.pl, najpopularniejsza porównywarka ubezpieczeń i usług finansowych w Polsce, współpracuje z platformą ReachaBlogger od 2016 roku. Przez ten czas narzędzie to pomogło firmie przeprowadzić kilkanaście kampanii z blogerami, z których każda zakończyła się niej pozytywnie, w tym m.in. z Fandroid.com.pl, Life by Marcelka, MotoPodPrąd.pl czy Przedsiębiorcza.
Jako reklamodawca Rankomat.pl bardzo ceni indywidualny styl i język każdego bloga, dlatego zapewnił twórcom wolną rękę w podejściu do tematu. W wielu przypadkach blogerzy otrzymywali jedynie link do stron www grupy Rankomat z prośbą o ocenę porównywarki rankomat.pl lub porównywarki ofert GSM komorkomat.pl. Twórcom internetowym dawano możliwość swobodnego wyrażenia zarówno pozytywnej, jak i negatywnej opinii o usłudze czy produkcie, widząc w takiej informacji zwrotnej ogromną wartość poznawczą. Aprobujące rekomendacje przyciągały czytelników bloga, a spostrzeżenia, wskazówki i krytyczne uwagi pozwoliły firmie ulepszać narzędzia, które tworzy. Czytelnicy z zadowoleniem reagowali na wiadomość, że już po kilku dniach od publikacji materiału Rankomat.pl był w stanie usprawnić serwis i poprawić mankamenty, które zauważył bloger lub jego czytelnicy, którzy chętnie wyrażali swoje opinie w komentarzach.
Damian Lutowski
SEO Manager w Rankomat.pl
Platforma ReachaBlogger pozwoliła nam przyśpieszyć wszystkie procesy związane z kontaktem i korespondencją z blogerami. Panel do zarządzania kampaniami jest bardzo intuicyjny i zawiera wszystko, czego potrzebujemy. Z pomocą tego narzędzia możemy również budować kampanie zasięgowe poprzez współpracę z blogerami, których jedynym kanałem dotarcia jest Facebook czy Instagram.
Serwis ReachaBlogger udowodnił swoją przydatność i stał się jednym z narzędzi, które na stałe włączyliśmy do działań reklamowych dla wszystkich projektów z grupy Rankomat.
Materiał powstał we współpracy z ReachaBlogger.