Zgłoszony przez LPP projekt autorskiej aplikacji Store Vision uznany został przez kapitułę konkursu Digital Excellence za najlepszy projekt cyfrowy, który znacząco podniósł efektywność operacyjną organizacji. To jeden z przykładów autorskich technologii mobilnych stosowanych w salonach LPP. System przez proste skanowanie smartfonem kodu kreskowego produktu, nie tylko dostarcza informacji dotyczących jego dostępności w danym salonie, ale też w całej sieci sprzedaży oraz pozwala określić rotację towaru w sklepie i stan zapasów. Pomaga także efektywnie zatowarować salę sprzedaży oraz lepiej kontrolować ekspozycję, łatwiej zarządzać produktem i zwiększać efektywność pracy.
– Store Vision zgłoszony do tego konkursu jest naszą prawdziwą dumą. To aplikacja, która uzyskała pozytywną ocenę użytkowników. Uhonorowanie LPP nagrodą Digital Excellence i wysoka ocena zacnego audytorium zewnętrznego to ukoronowanie wysiłków naszego zespołu IT. Bez ich zaangażowania i zrozumienia biznesu, a przede wszystkim bez ich chęci udoskonalania naszej działalności, taki projekt jak Store Vision nigdy nie ujrzałby światła dziennego i dziś nie byłby tak wysoce doceniony – komentuje Jacek Kujawa, wiceprezes Zarządu LPP.
Zobacz również
W LPP w projekty technologiczne zaangażowanych jest 350 specjalistów z branży IT. Firma wydaje na technologie około 60 mln zł rocznie. Store Vision to w pełni autorska aplikacja firmy, która była inicjatywą oddolną, pracowniczą. LPP wykorzystuje nowe technologie na wszystkich etapach, począwszy od projektowania odzieży, przez logistykę, aż po wielokanałową sprzedaż i obsługę posprzedażową klientów. Aktywnie opracowuje, wdraża i wykorzystuje najnowsze narzędzia, traktując je jako integralną część swojej działalności.
– Choć jesteśmy firmą modową, to kierunek naszych działań wyznaczają technologie, za którymi stoi sztab specjalistów. Przed nami kolejne wyzwania. Tytuł lidera transformacji cyfrowej brzmi dumnie, ale też zobowiązuje do kolejnych digitalowych wyzwań. Zamierzamy stawić temu czoła i nie zwalniać tempa – dodaje Jacek Kujawa.
Następnym etapem nagrodzonego projektu jest implementacja RFID, największego projektu IT w historii LPP. Spółka zdecydowała się zbudować w pełni autorską aplikację do obsługi technologii RFID oraz zmodyfikować samodzielnie systemy i procesy w wielu obszarach firmy. W projekt zaangażowanych jest obecnie 80 osób.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing