Nowoczesny koncept IKEA w Blue City w Warszawie

Od 23 października br. długo wyczekiwany sklep IKEA w Blue City jest otwarty dla klientów. Nowoczesny koncept, bliskość centrum miasta i inspirujące sposoby prezentacji asortymentu. IKEA w Blue City to miejsce dla wszystkich, którzy myślą o urządzaniu i dekorowaniu wnętrz w swoim stylu.
O autorze
3 min czytania 2018-10-24

IKEA w Blue City ma mniejszą powierzchnię niż standardowy format. Podobnie jak dotychczasowe sklepy IKEA składa się z dwóch poziomów (poziom 0 oraz +1 centrum handlowego Blue City), ale klienci mogą skorzystać aż z pięciu wejść. Nowością jest także brak znanej ścieżki zwiedzania – osoby odwiedzające sklep same decydują, gdzie chcą pójść i co zobaczyć.  Cały obszar podzielony został na przestrzenie w oparciu o aktywności, jakie wykonujemy w domu. Wszystko po to, aby ułatwić klientom wybór produktów, których potrzebują.

– Nasz nowy sklep to trzecia lokalizacja w stolicy, blisko centrum miasta. Otwierając IKEA w Blue City, wracamy do Alei Jerozolimskich, w których 20 lat temu znajdował się nasz sklep. Tym razem jednak jest to zupełnie inny, mniejszy format, wyjątkowy na skalę światową. Jesteśmy bardzo ciekawi opinii na temat nowej aranżacji wnętrz, sposobów prezentacji naszych produktów, a także wprowadzonych innowacji. Mamy nadzieję, że dzięki wygodnej lokalizacji nasi klienci będą nas często odwiedzać, a zaproponowane rozwiązania staną się dla nich źródłem inspiracji i wpłyną pozytywnie na ich doświadczenia zakupowe – mówi Magdalena Rozengart-Grzelczak, dyrektor sklepu IKEA w Blue City.

Sposób dokonywania zakupów

Ze względu na mniejszą powierzchnię, na miejscu dostępna jest część produktów z  asortymentu IKEA. Oferta zmieniać się będzie regularnie i dopasowana zostanie zarówno do sezonu, jak i opinii konsumentów. Niezależnie od tego, klienci mają zapewnioną możliwość zapoznania się z pełną ofertą produktów IKEA. Umożliwiają to zastosowane wewnątrz sklepu nowe rozwiązania prezentacji asortymentu, które nie tylko będą źródłem inspiracji i pomysłów, ale także ułatwią dokonywanie zakupów. Wszystkie produkty, w tym meble, będzie można zamówić na miejscu z dostawą do domu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Unikalne doświadczenia z produktami

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W nowym sklepie IKEA zastosowano trzy nowatorskie rozwiązania. Po pierwsze, Kiosk, który jest przykładem połączenia narzędzia online z przestrzenią offline. Dzięki niemu w trakcie wizyty w sklepie klienci mogą  m.in. samodzielne wyszukiwać produkty, tworzyć i w dowolnie wybranym miejscu edytować listy zakupowe, a także dołączyć do IKEA FAMILY.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolejny projekt to Kuchnia Doznań, w której w zaskakujący i angażujący sposób IKEA chce zainspirować klientów do odkrywania funkcji i benefitów swoich produktów. Trzecią innowacją jest Wyśniony Pokój, w którym wykorzystano rozwiązanie typu „Immersive mapping”, którego celem jest pobudzanie zmysłów klientów, tworzenie niezapomnianych doświadczenie i tym samym zachęcanie konsumentów do dobrego snu.

– Aby umożliwić klientom poznanie pełnego asortymentu w IKEA w Blue City, skorzystaliśmy z niestandardowych rozwiązań prezentacji produktów. To odpowiedź na zmieniający się świat, potrzeby naszych klientów w zakresie dogodności i elastyczności procesów zakupowych. Dodatkowo wprowadzone innowacje to odpowiedź na zmieniającą się rolę sklepu jako fizycznej przestrzeni i jego ewolucję w kierunku centrum doświadczeń – mówi Małgorzata Bochenek, dyrektor ds. Innowacji.

Doradcy IKEA

W IKEA w Blue City dbamy o to, aby nasi pracownicy posiadali bogaty wachlarz umiejętności, które pozwolą im być doradcami dla klientów na każdym etapie procesu zakupowego. Nasz zespół tworzą również osoby nowe w organizacji, dlatego niezwykle ważny jest dla nas ciągły rozwój pracowników i możliwość ich dalszej nauki. Chcemy być gotowi, by odpowiadać na wszystkie pytania naszych klientów, proponować najlepsze rozwiązania i inspirować w kategorii urządzania wnętrz – dodaje Magdalena Rozengart-Grzelczak, dyrektor sklepu IKEA w Blue City.

Strefa planowania

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom klientów, w IKEA w Blue City powstała specjalna przestrzeń – Planerownia, która pomoże zaprojektować wnętrza domów i mieszkań klientów. Pracownicy IKEA, wykorzystując swoje   doświadczenie oraz wiedzą  w zakresie wyposażenia wnętrz, dobiorą produkty i stworzą przestrzenie na miarę, dopasowane do potrzeb i stylu klientów. Na miejscu, przy przygotowanych 20 stanowiskach projektowych, można zaplanować m.in. kuchnię, sypialnię wraz z garderobą, system przechowywania PAX, a także dobrać dodatki do wybranych wnętrz.

Strefa Bistro i Cafe

Na terenie sklepu znajduje się wyjątkowa przestrzeń restauracyjna, która łączy koncepcję kawiarni i bistro, odpowiadając na różnorodne potrzeby klientów. Obszar restauracyjny zawiera strefę miękkich siedzeń, w której klienci mogą napić się kawy i zjeść deser oraz dwie strefy ze stołami – jedna ze standardowymi, a druga z wysokimi, która umożliwi zabezpieczenie odpowiedniej liczby miejsc dla klientów. Dzięki takim rozwiązaniom klienci w zależności od potrzeb zdecydują, czy chcą szybko coś zjeść, czy też usiąść na dłużej i odpocząć.   Menu oparte jest na sezonowości – zmienia się wraz z porami roku. Klienci mogą kupić między innymi kanapki,  świeże sałaty, wege hot-dogi i koktajle, a także ciepłe dania i tradycyjne szwedzkie potrawy. W ofercie kawiarnianej będą mogli wybierać spośród wielu rodzajów kaw i deserów.

Atrakcje dla klientów w weekend 26-28 października

W weekend od 26 do 28 października na wszystkich klientów czekają liczne atrakcje. Osoby odwiedzające Blue City będą mogły dowiedzieć się od ekspertów IKEA jakie są aktualne trendy w aranżacji i wystroju wnętrz, a także które dodatki z asortymentu IKEA dobrać, aby wnętrza domów nabrały stylowego charakteru. Nie zapomniano również o najmłodszych. Specjalnie dla nich pracownicy IKEA przygotowali warsztaty, w czasie których dzieci stworzą swoje wymarzone domy. Ponadto, wszyscy klienci będą mogli puścić wodze wyobraźni i wspólnie namalować murale, a także uwiecznić swój udział w otwarciu nowego sklepu IKEA dzięki interaktywnym zdjęciom. Wszystkie aktywności będą odbywały się od piątku 26.10 do niedzieli 28.10, w godzinach od 10:00 do 20:00 na poziomie -1 centrum handlowego Blue City, na scenie ustawionej w miejscu fontanny.