100. rocznica odzyskania niepodległości to okazja, która skłania do myślenia o historii. Obchody tego jubileuszu naturalnie skłaniają do rozmowy o historii Polski i ludziach szczególnie dla niej zasłużonych – o momentach i postaciach, które kształtowały bieg wydarzeń.
Jednak opowieść o Polsce to również tysiące małych, osobistych historii – o lokalnych i rodzinnych społecznościach, o każdym z nas. Historii, które świadczą o tym, że Polska to nie tylko linia granic na mapie i symbole narodowe – to przede wszystkim ludzie.
Zobacz również
Kierując się tą myślą, Facebook zapoczątkował akcję zachęcającą do wspólnego świętowania 100-lecia polskiej niepodległości w szczególny sposób. Osoby korzystające z Facebooka lub Instagrama mogą umieszczać w obu serwisach zdjęcia lub filmy z biało-czerwonymi elementami jako posty publiczne z hasztagiem #BialoCzerwoneHi100rie w opisie. Mogą to być zdjęcia miejsc lub przedmiotów, które szczególnie kojarzą się im z Polską i jej historią, a może po prostu selfie lub zdjęcie z rodziną lub przyjaciółmi.
Inspiracją dla tworzenia prac mogą być nagrania z udziałem uznanych grafików, dostępne na stronie polskiego Facebooka. Oprócz artystów, w akcję zaangażowali się m.in. aktorzy Barbara Kurdej-Szatan oraz Adam Zdrójkowski.
Specjalnie na tę okazję powstał także zestaw biało-czerwonych naklejek i gifów, przydatnych do stworzenia zdjęć i filmów. – Wśród przygotowanych gifów znajdziemy flagi, biało-czerwone wianki, wycinanki z ludycznymi wzorami, a nawet smoka wawelskiego – to proste narzędzia, które pomogą nam w bezpretensjonalny, nieco zabawny sposób okazać przywiązanie do Polski i uczestniczyć w jej jubileuszu – mówi Jakub Turowski, odpowiedzialny za Politykę Publiczną Facebooka w Polsce. Wszystkie gify są dostępne pod słowami kluczowymi hi100rie i bialoczerwonehi100rie oraz na giphy.com/facebookpl/.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Spośród opublikowanych prac oznaczonych hasztagiem organizatorzy akcji wybiorą 10 najciekawszych. Zostaną one wydrukowane i zawisną jako część większej wystawy zorganizowanej w Warszawie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing