„Krzywo weszło – zmień ustawienia”, czyli jak skutecznie przeciwdziałać narkomanii

„Krzywo weszło – zmień ustawienia”, czyli jak skutecznie przeciwdziałać narkomanii
Kampania społeczna „Krzywo weszło – zmień ustawienia” ma za zadanie pokazać jak niebezpiecznym i ryzykownym zachowaniem jest używanie substancji psychoaktywnych oraz to, że bez nich można prowadzić prawdziwe, szczęśliwe życie.
O autorze
2 min czytania 2018-11-20

Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii oraz Fundacja Polska Sieć Polityki Narkotykowej rozpoczynają ogólnopolską kampanię społeczną „Krzywo weszło – zmień ustawienia” adresowaną do młodych ludzi w wieku 16-20 lat oraz ich rodziców, której celem jest promowanie zdrowych postaw życiowych oraz edukowanie na temat zagrożeń związanych z używaniem narkotyków i tzw. dopalaczy.

– Mamy nadzieję, że dzięki kampanii „Krzywo weszło – zmień ustawienia” uda nam się dotrzeć do młodych osób z przekazem, że od ich wiedzy i decyzji zależy ich zdrowie oraz styl życia. Chcielibyśmy, by młodzi ludzie unikali sytuacji lub zdarzeń, w których obecne są narkotyki, a także żeby w razie konieczności potrafili adekwatnie zareagować chroniąc siebie i swoich znajomych przed możliwymi zagrożeniami. „Zmiana ustawień” oznacza: kieruj tak swoim postępowaniem, by cieszyć się życiem i młodością. Zmieniaj ustawienia na coraz lepsze – mówi Piotr Jabłoński, dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii.

Głównym elementem kampanii będzie prosta gra internetowa oraz baza wiedzy zawarta na stronie internetowej www.krzywoweszlo.pl. Rozgrywka i podejmowane przez gracza wybory przy „zmianie ustawień” pokazują w przyjazny sposób „drogowskazy”, jakimi należy kierować się w życiu. Kampania posługuje się metodą „nauki przez zabawę”, zaś teksty do gry oraz strony internetowej kampanii były tworzone przez ekspertów zajmujących się problematyką przeciwdziałania narkomanii.

– Przez atrakcyjną i bliską młodym osobom formę gry internetowej chcemy upowszechnić wiedzę zarówno na temat zagrożeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych, alternatywnych sposobów zaspokajania potrzeb życiowych, jak również chcemy przygotować młode osoby do reagowania w sytuacji, kiedy ktoś w ich otoczeniu ma problem z narkotykami – mówi Agnieszka Sieniawska, przewodnicząca Polskiej Sieci Polityki Narkotykowej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania będzie promowana na portalach społecznościowych oraz na stronach, które są często odwiedzane przez młode osoby, jak również wspierana przez influencerów i znane osoby, które podzielają wartości prezentowane w kampanii. Uzupełnieniem działań prowadzonych w Internecie będzie kampania billboardowa oraz w środkach komunikacji publicznej w pięciu największych miastach Polski. W szkołach ponadpodstawowych oraz domach studenckich zawisną plakaty promujące kampanię. Organizatorzy wezmą udział również w wydarzeniach muzycznych, naukowych czy piknikach rodzinnych skierowanych do grupy docelowej. Koncepcję wizualną gry oraz strony internetowej przygotowała Fabryka Komunikacji Społecznej

Kampania będzie trwać od listopada 2018 roku do grudnia 2019 roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Od 19 listopada br. w Poznaniu można zobaczyć billboardy i plakaty z mocnymi przekazami, nawiązującymi do bajek i dziecięcych wyliczanek, które zostały stworzone w ramach akcji „Dopalacze to nie bajka”.

PS2

Szkoła Policji w Słupsku opublikowała film pokazujący, jak łatwo można stracić życie po dopalaczach. W rolę aktorów wcielili się policjanci – słuchacze szkoły.

PS3

Na początku 2017 roku Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kampanię „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”, informującą młodzież o skutkach stosowania używek. W ramach kampanii stworzonych zostało dziesięć spotów, w których ukazano negatywne skutki zażywania różnych substancji.

PS4

Marek Posobkiewicz, szef Głównego Inspektoratu Sanitarnego, znany jest ze swoich filmów, w których rapując ostrzega przed różnymi szkodliwymi substancjami. W jednym z nich przestrzegał przed skutkami zjedzenia grzybów.