Jak wynika z badań opinii publicznej wysoka jakość obsługi jest najważniejszą cechą, jakiej od zakładu ubezpieczeń oczekują klienci. Warta od kilku lat utrzymuje pozycję lidera w kategorii komfortowej i sprawnej likwidacji szkód. Potwierdzeniem tego jest m.in. obiektywne zestawienie Rzecznika Finansowego, prezentujące Wartę jako lidera pod tym względem na polskim rynku ubezpieczeń.
– Dla bardzo wielu osób jakość firmy ubezpieczeniowej jest trudna do oceny. Wybierając ubezpieczenie, może nam brakować pewności, który ubezpieczyciel najsprawniej rozwiąże problem. Naszymi działaniami chcemy rozwiać potencjalne wątpliwości, przekazując social proof naszych klientów i agentów. Obiektywne analizy potwierdzają, że Warta oferuje najwyższą jakość obsługi. W kampanii potwierdzą to też osoby, które sprawdziły nas w praktyce – mówi Bogusława Potacka, dyrektor departamentu marketingu i PR. – Bardzo się cieszymy, że do tego projektu udało nam się zaprosić Marcina Prokopa. To jedna z najbardziej popularnych i lubianych osobowości, która idealnie pasuje do koncepcji naszych filmów. Z jednej strony wyjątkowe i wysublimowane poczucie humoru, z drugiej doświadczenie w prowadzeniu wywiadów uwiarygadniają przekaz naszych filmów – dodaje Potacka.
Zobacz również
Głównym punktem wdrażanej kampanii są spoty wideo, w których przedstawiane są prawdziwe historie klientów. Filmy podzielone zostały na dwie części. W pierwszej Marcin Prokop opowiada o problematycznych zdarzeniach i jego zabawnych pomysłach na ich rozwiązanie. W drugiej części spotu prawdziwi klienci Warty prezentują swój praktyczny sposób – kontakt z ubezpieczycielem – który pomaga skutecznie i komfortowo zakończyć sprawę.
– Koncepcja filmów zakładała prezentację dwóch światów. Pierwszy symbolizuje harmonię, porządek zniszczony przez niefortunną i zaskakującą sytuację. Wszystko to zostało uzupełnione charakterystyczną i spontaniczną osobowością Marcina Prokopa. Druga część spotu to odbicie od „sztucznego świata” i opowieść klientów Warty. Widzimy ich na tle wykreowanej przez nas przestrzeni planu zdjęciowego, oddzielając w ten sposób świat realny od fikcji. Dzięki temu zabiegowi chcemy dodatkowo podkreślić wiarygodność opowiedzianych historii – podsumowuje Bogusława Potacka.
Kampania wizerunkowa „dobrezakonczenia.pl” skupi się na obecności w mediach internetowych. Do odbiorców trafi głównie za pomocą kanałów YouTube oraz VOD (Ipla, TVP, Grupa TVN) oraz social media. Kampania będzie również wykorzystywała mix formatów bannerowych. Wsparta zostanie działaniami PR oraz materiałami przygotowanymi przy współpracy z blogerami i influencerami.. Kampania została zaplanowana do końca 2019 r.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Do emisji zostały przygotowane spoty w dłuższej (35 sek.) i krótszej (15 sek.) wersji. Za ich przygotowanie odpowiedzialny był zespół marketingu Warty, agencja MullenLowe. Filmy wyreżyserowane przez Martynę Iwańską wyprodukował dom produkcyjny Film Reaktor. Media zostały zaplanowane przez dom mediowy Starcom. Działania w social media realizowane są przez zespół Warty oraz agencję K2.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach kampanii powstała także specjalna strona www.dobrezakonczenia.pl.