J.A. Baczewski to ponad 200 lat tradycji destylowania wysokiej jakości alkoholu. To także synonim nowoczesności oraz otwartości na innowacje. Mało kto wie, że to właśnie w zakładzie rodziny Baczewskich zainstalowano najnowocześniejsze, jak na tamte czasy, urządzenia do rektyfikacji. Równie niewielu wie, że obok naszego narodowego napitku w przedwojennej Polsce produkowano także whisky.
Właśnie na tej historii oparto koncepcję komunikacji złotego trunku marki J.A. Baczewski, tworząc parasolową platformę „Lwowska Szkoła Whisky”. Zarówno materiały wizualne – KV, POS’y, wideo – jak i content marketingowe kładą nacisk na tradycję oraz unikatowość receptury special polish whisky.
Zobacz również
– Whisky to segment, który z roku na rok zwiększa swoje udziały rynkowe. Jako konsumenci Polacy chętnie sięgają po ten trunek przy różnego typu okazjach. Dla rzeszy z nas whisky = szkocki rodowód. To doskonały zatem moment by pokazać, że jako naród mamy również tradycję produkcji tego alkoholu. Ten wyróżnik marki stał się dla nas punktem wyjścia do stworzenia platformy na tyle uniwersalnej, że pozwalającej na jej ciągłe rozwijanie i na tyle unikatowej, bo przypisanej wyłącznie J.A. Baczewski. Tego typu działania to nasza recepta na budowę rozpoznawalności i przewag konkurencyjnych marek –– mówi Marcin Maj, business development director & partner H2O Creative.
Agencja H2O Creative odpowiedzialna jest za całościowy proces prac nad projektem – począwszy od strategii komunikacji, przygotowania KV i hasła, poprzez opracowanie filmów produktowych oraz materiałów POS do punktów sprzedaży. Za projekt opakowania odpowiada studio Brandy Design.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce