W grze wzięło udział blisko 70 uczniów kieleckich szkół ponadpodstawowych. Zawodnicy, podzieleni na 14 kilkuosobowych grup, odwiedzili osiem punktów kontrolnych, usytuowanych w instytucjach takich jak: biuro rachunkowe, bank, Urząd Miasta, Sąd Rejonowy, ZUS, Urząd Skarbowy, Urząd Pracy, Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, Kielecki Park Technologiczny czy Fundacja PEStka, realizująca projekty z zakresu integracji społecznej. Na drodze do założenia własnej firmy czekały na nich często niełatwe zadania, w których realizacji pomogły im m.in. informacje uzyskane od przedstawicieli poszczególnych firm i instytucji.
Młodzi przedsiębiorcy #biznesklasy najchętniej przemieszczali się komunikacją miejską – kieleckim ZTM, które umożliwiło im w tym dniu bezpłatne przejazdy. Zaliczenie zadań we wszystkich punktach kontrolnych wymagało dobrego tempa, dyscypliny i zaangażowania, których tego dnia najwyraźniej nie zabrakło – prawie wszystkie drużyny stawiły się na test końcowy o czasie (lub przed czasem!) i z wypełnionymi kartami obiegowymi. Nagrody – tablety, smartwatche i odtwarzacze MP5 – wręczyli laureatom Tadeusz Sayor, zastępca Prezydenta Miasta Kielce oraz Iwona Kijewska, dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Kielcach.
Zobacz również
Dlaczego gra miejska?
Tematyczne gry to coraz bardziej popularna forma spędzania wolnego czasu. Rosnące zainteresowanie sprawia, że element ten wykorzystywany jest coraz częściej w działaniach promocyjnych. Escape roomy, gry w przestrzeni miejskiej, integracje dla pracowników z elementem rywalizacji – kluczem jest wpuszczenie uczestników w symulację, w której każdy ruch ma znaczenie. Tak było też w przypadku gry #biznesklasa.
– Chcieliśmy pokazać uczniom inny sposób na naukę, a także ośmielić ich w kontakcie z instytucjami pomocnymi przyszłym przedsiębiorcom. Duży nacisk położyliśmy na samodzielność i sprawne pozyskiwanie potrzebnych informacji. Gra miejska jest nietypową i oryginalną inicjatywą edukacyjną, która okazała się sukcesem. Z pewnością będzie jednym z wydarzeń, które na stałe zagości w Kielcach – mówi Rafał Zajęcki, koordynator projektu „Program: Edukacja Przedsiębiorczości”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Urząd Miasta Kielce, który tworzy i wdraża projekty z zakresu edukacji, współpracował nad koncepcją gry z Heroes Brand Communication. Agencja była odpowiedzialna za opracowanie gry, jej scenariusz, a także kreację i produkcję materiałów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem. Mądrość Konfucjusza wskazuje, że kluczem do zintegrowania wiedzy jest doświadczenie, do którego w przypadku gry miejskiej dochodzi rywalizacja, ruch i dobra zabawa. Miejsce zwykłej formy warsztatowej zajmuje poznawanie nowych miejsc i ludzi. Lubimy wcielać się w różne role i to między innymi sprawia, że gry miejskie znajdują coraz bardziej różnorodne zastosowania – mówi Anna Szepke z Heroes Brand Communication.
Gra została zorganizowana w ramach projektu „Program: Edukacja Przedsiębiorczości” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.