Projekt został doceniony na innowacyjność i interesujące podejście do tematu promocji hoteli poprzez muzykę. Za ciekawe uznano także dobór narzędzi i kanałów komunikacji, w tym współpracę i wykorzystanie potencjału influencerki i ambasadorki kampanii – Sarsy.
Zgłoszony projekt „ibis. tu mieszka muzyka” został zrealizowany dla hoteli rodziny ibis. Celem było stworzenie przestrzeni komunikacji marki z grupą millenialsów. Na potrzeby kampanii przygotowano platformę ibis.com/tumieszkamuzyka, na której odbył się konkurs dla utalentowanych artystów z głosowaniem internautów.
Zobacz również
Działaniom digitalowym towarzyszyły akcje w hotelach rodziny ibis, do których należało zbudowanie pierwszego w Europie, a prawdopodobnie także na świecie, studia nagraniowego w jednym z pokoi hotelu ibis oraz zorganizowanie koncertu finałowego zwycięzców z Sarsą. Komunikacja projektu była prowadzona w mediach społecznościowych, w kanałach własnych oraz zewnętrznych hoteli rodziny ibis, internecie, prasie oraz radiu.
Zaproponowane w kampanii treści okazały się atrakcyjne dla odbiorców, o czym świadczą osiągnięte wyniki: ponad 300 zgłoszonych utworów od muzyków, na których oddano na platformie ponad 60 tys. głosów.
Zasięg całkowity kampanii został oszacowany na ponad 10,8 mln, w tym 3,7 mln zasięgu w social media i 7,1 mln zasięgu w mediach tradycyjnych. 75% osób odwiedzających landing page ibis.com/tumieszkamuzyka stanowiła target grupa z przedziału wiekowego 18-34 lata.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Grand Prix i złoto w największym konkursie w Europie Wschodniej to dla nas ogromne wyróżnienie. Projekt był niezwykle ciekawym wyzwaniem intelektualnym i komunikacyjnym dla naszego zespołu, za co serdecznie dziękujemy AccorHotels. Myślę, że to dobry przykład, jak marki mogą w przeładowanej informacyjnie rzeczywistości angażować konsumentów i zapraszać do swojego świata – podsumował Paweł Bylicki, prezes agencji Public Dialog.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Eventiada IPRA Golden World Awards to jeden z najważniejszych i najbardziej prestiżowych konkursów komunikacyjnych w Europie Wschodniej. W tym roku zgłoszenia napłynęły aż z 14 krajów – Wielkiej Brytanii, Polski, Słowacji, Rosji, Białorusi, Ukrainy, Węgier, Bułgarii, Chorwacji, Estonii i Łotwy. Prace oceniane były przez międzynarodowe jury, pod przewodnictwem eksperta Barta de Vriesa, prezesa IPRA, a jednocześnie członka jury Golden World Awards. Przedsięwzięcie jest również częścią Leadership Dialogue Forum – największego w tym regionie szczytu ekspertów z branży komunikacji.