Polacy mają niską świadomość konieczności utylizacji starego sprzętu. Opracowana przez INSIGNIĘ strategia komunikacji nawiązuje do odwiecznej walki DOBRA ze ZŁ(OM)EM. Zużyte sprzęty AGD zmieniają się w Elektrozombie i zagrażają światu. W ten działający na wyobraźnię sposób agencja obrazuje problem, z którym przyszło zmierzyć się w Polsce.
Kampania pod hasłem „Uwolnij świat od elektroodpadów” prowadzona jest w oparciu o serwis www.elektrosmieciwsieci.pl, za pośrednictwem którego można dowiedzieć się, gdzie oddać zużyty sprzęt oraz co grozi środowisku, jeśli nie będziemy utylizować zużytych produktów AGD i RTV. Jednak najciekawszym elementem akcji, który z pewnością zainteresuje internautów, jest aplikacja, w której użytkownicy podejmują walkę z Elektrozombie. Jest to zużyty sprzęt elektroniczny, który uzyskał samoświadomość i zagraża ludzkości.
Zobacz również
W kreacji odwołano się do dwóch trendów kulturowych: popularności zombie oraz motywów świata post apokaliptycznego. Taka mieszanka spowodowała, że udało się wykreować intrygującą i przykuwającą uwagę przestrzeń do ekspozycji ważnego dla CECED Polska przesłania, tj. konieczności odpowiedniego postępowania ze zużytym sprzętem.
Wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Millward Brown SMG/KRC na zlecenie CECED pokazują, że 50% konsumentów w Polsce zatrzymuje w domu stary zużyty sprzęt, oddaje go znajomym lub sprzedaje w Internecie. Konieczne jest zatem podnoszenie świadomości konsumentów o zagrożeniach jakie niesie ze sobą nieprawidłowe postępowanie z zużytym sprzętem oraz przekonanie ich o korzyściach z oddania elektroodpadów do specjalistycznego punktu zbiórki.
Kampania pod hasłem „Uwolnij świat od elektroodpadów” realizowana jest w ramach projektu „Elektroodpady w dobre ręce – ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna nt. poprawnego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym (ZSEE)” dofinansowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospdoarki Wodnej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Odbiorcami kampanii, którą prowadzi agencja INSIGNIA, są konsumenci, samorządy oraz małe i średnie przedsiębiorstwa (punkty serwisowe AGD/RTV).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szczegółowe informacje:
—
CECED Polska został powołany do życia 11 grudnia 2003 na zgromadzeniu założycielskim i zarejestrowany 21 stycznia 2004 roku jako związek pracodawców AGD: CECED Polska – członek Europejskiego Stowarzyszenia Producentów AGD. Jako jedyna organizacja reprezentuje interesy większości firm z branży AGD. Członkowie CECED Polska to: Amica, Ariston Thermo, Beko, BSH (Bosch Siemens), Candy Hoover, Ciarko, De’ Longhi, Electrolux, FagorMastercook, Gorenje, Indesit Company, Miele, Philips, Samsung, Groupe SEB, Vorwerk oraz Whirlpool.