Divante: Na rynku e-commerce kluczową rolę odegrają rozwiązania business intelligence, CRM, content marketing, big data i chatboty [raport]

Spółka z Grupy OEX zaprezentowała szóstą edycję raportu wskazującego najważniejsze kierunki rozwoju sektora e-commerce, zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. W tym roku w badaniu wzięło udział 150 przedstawicieli branży, którzy wypowiedzieli się na temat 70 trendów.
O autorze
1 min czytania 2018-12-19

Według raportu Divante w 2019 roku na rynku e-commerce kluczową rolę odegrają rozwiązania business intelligence, CRM, content marketing, big data i chatboty.

– Już od kilku lat obserwujemy wzrost znaczenia big data, który jednocześnie napędza rozwój narzędzi z obszaru BI, zarządzania relacjami z klientem czy conversational commerce – powiedział Tomasz Karwatka, CEO Divante.

Raport eCommerce Trends prezentuje także trendy, które w ciągu najbliższych 5 lat będą miały największy wpływ na rynek sprzedaży online. Wśród nich znalazły się m.in. takie rozwiązania jak Alexa, big data, rozszerzona rzeczywistość czy personalizacja.

– W sektorze e-commerce obserwujemy także coraz większe znaczenie mobile, szczególnie na dojrzałych rynkach. Obecnie ten kanał generuje ok. 20 proc. sprzedaży, dlatego wyzwaniem dla e-sklepów jest optymalizacja konwersji z tego źródła – dodaje Tomasz Karwatka.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z opracowania Divante można dowiedzieć się także o najbardziej efektywnych inwestycjach z obszaru e-commerce i poznać aktualne inspiracje. W raporcie nie zabrakło także wypowiedzi ekspertów i praktyków rynku e-commerce.

Raport jest dostępny na stronie go.divante.co/ecommerce-trends-2019.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się