Dla wielu z nas cyberatak wydaje się być rzeczą abstrakcyjną. Słyszymy o nim w mediach, lecz zwykle dotyka on duże korporacje, które dysponują wieloma danymi. Nie zdajemy sobie jednak sprawy, że tak naprawdę każdy nas jest narażony na atak hakerów.
Aby zademonstrować, jak krok po kroku działa cyberatak, brytyjski producent rowerów Brompton nawiązał współpracę z firmą ubezpieczeniową Hiscox. W efekcie przygotowano symulację ataku cybernetycznego w prawdziwym świecie – począwszy od skopiowania całego zamysłu sklepu rowerowego, przez kradzież zasobów, aż po groźbę, że biznes zostanie całkowicie zablokowany jeśli hakerzy nie otrzymają okupu.
Zobacz również
Za kreację odpowiada agencja AMV BBDO.
PS
Cybersquatting, typosquatting, phishing i… napad z bronią w ręku – Hekko.pl wskazuje na najpopularniejsze taktyki przestępców działających przeciw domenom w 2017 roku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W przeciwieństwie do internautów z innych krajów Europy, aż 75% Polaków nie obawia się korzystania z internetu. Jednocześnie 1/3 Polaków nie zmienia swoich haseł i danych uwierzytelniających lub robi to rzadko, a 1/4 osób w ogóle nie ma antywirusa na swoich urządzeniach.