Audioteka – po sukcesie na rynku czeskim kolej na Francję i Hiszpanię

W ciągu pięciu lat Audioteka stała się samodzielnym liderem rynku aubiobooków pobieranych przez Internet w Polsce i Czechach. Owocem dalszej ekspansji jest otwarcie lokalnych wersji serwisu w Hiszpanii i Francji.
O autorze
2 min czytania 2013-02-22

Na każdym rynku Audioteka wyróżnia się wyjątkową funkcjonalnością i łatwym dostępem poprzez aplikacje mobilne na wszystkie nowoczesne platformy, w tym na iOS, Androida, Windows Phone, Blackberry, Samsung Bada i inne. Głównym dostawcą aplikacji mobilnych i rozwiązań informatycznych jest wiodący akcjonariusz K2 Internet S.A. (40%). Dodatkowo ekspansja serwisu jest wspierana przez inwestora – fundusz Giza Polish Ventures (20%), który dołączył do grona akcjonariuszy w 2012 r.

Czym jest książka według Audioteki?

Audioteka jest serwisem wyspecjalizowanym w dystrybucji audiobooków, wprowadzając na każdym jej etapie rewolucyjne i przełomowe rozwiązania. Ostatni rok był okresem wytężonej pracy w zakresie eliminacji barier zakupowych dla użytkowników. W efekcie rejestracja w serwisie nie jest wymagana i można z jej pominięciem wykonywać płatności. Dzięki płatnościom w poczet rachunku operatorskiego (usługa dostępna dla klientów sieci T-Mobile), płatnościom w ramach usługi abonenckiej (PLAY) oraz poprzez integrowany system płatności kanałem SMS Premium (Orange) każdy audiobook można zakupić bez podawania danych karty i za pomocą jednego kliknięcia.

Dystrybucja w przypadku serwisu Audioteka nie ogranicza się do sprzedaży bezpośredniej. Dodatkowym obszarem aktywności serwisu jest szeroko rozumiana integracja z wybranymi, zewnętrznymi systemami sprzedaży i dystrybucji. Audioteka, dzięki swojej platformie internetowej, prowadzi sprzedaż pośrednią do wiodących sklepów internetowych tj.: Empik, Merlin i Gandalf oraz prowadzi dalsze prace rozwojowe w tym zakresie. W efekcie pod koniec 2012 roku uruchomiona została opcja nabywania audiobooków w programie Vitay oraz poprzez karty przedpłacone w systemie ePay, w sieci salonów HDS (InMedio, Relay).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W 2012 roku Audioteka ma na koncie wiele sukcesów w zakresie popularyzowania audiobooków poprzez współpracę z partnerami biznesowymi. Do grona klientów serwisu dołączyły koncerny samochodowe Volvo i Skoda, które prowadziły intensywne kampanie promocyjne na stronach serwisu i w aplikacjach mobilnych. Dodatkowo rozwinięta została współpraca z producentami urządzeń mobilnych poprzez preinstalację aplikacji mobilnych wraz z audiobookami na smartfonach HTC („Na fejsie z moim synem”, „Bóg, kasa, rock&roll” i „Łowca Androidów”) oraz Samsung („Gra o Tron”).

Poza systemami dystrybucji w modelu biznesowego Audioteki najważniejsza jest działalność producencka owocująca najwyższej jakości audiobookami. Dlatego Audioteka wyznaczyła w 2012 nowe standardy w zakresie superprodukcji wielogłosowych poprzez realizację „Gry o Tron”, George’a R.R. Martina i „Łowcy Androidów” Phillipa K. Dicka. Pierwsza z tych realizacji została nagrodzona Złotą Kaczką. Natomiast „Łowca Androidów” wyznaczył nowe standardy w zakresie dźwięków binauralnych i ich obecności z przestrzeni 3D. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W najbliższym czasie serwis zamierza kontynuować ekspansję zagraniczną na rynki europejskie. Natomiast aktywność na rynku polskim coraz bardziej będzie się koncentrować wokół działalności producenckiej, dzięki czemu jeszcze w pierwszym kwartale 2013 r. będą miały miejsce premiery dwóch nowych superprodukcji: „Niezwyciężony” Stanisława Lema oraz „Karaluchy” Jo Nesbo.