Winda to naturalne miejsce spotkań sąsiadów. Dlatego to właśnie ona stała się centrum wydarzeń w działaniach marki Tyskie. Winda typowego bloku zamieniła się na jeden dzień w bar z prawdziwego zdarzenia, aby sprawdzić czy wpłynie to na typowe zachowania społeczne. Eksperyment pokazał, że pomimo różnych osobowości, uczestnicy potrafili znaleźć ze sobą wspólny język i z łatwością nawiązywali kontakt. Wystarczyło stworzyć im ku temu sprzyjające warunki i uświadomić, że na „Ty” można przejść w każdej sytuacji. Niektórzy po raz pierwszy powiedzieli sobie w niej coś więcej niż zwykłe „dzień dobry”, inni znaleźli szereg tematów, które zmieniły niezręczną ciszę w krótkie rozmowy, niejednokrotnie kontynuowane jeszcze po wyjściu z windy.
– Relacje sąsiedzkie to temat tabu w zabieganej Polsce. Wynika to z ogólnego zaufania społecznego, z którym jest u nas ostatnio krucho. Fakty są takie, że połowa z nas nie zna swoich najbliższych sąsiadów z imienia. A przecież kiedyś było z tym lepiej. Tak zrodził się pomysł na bar w windzie i nasz eksperyment. Jego efekt bardzo pozytywnie nas zaskoczyły, bo pokazał, że poznawanie innych przychodzi nam naprawdę łatwo i nie wymaga większego wysiłku. Liczymy, że tym eksperymentem zainspirujemy i zachęcimy do większej otwartości sąsiedzkiej, a może nawet… przejścia na TY przy Tyskim – mówi Tycjan Lewandowski, dyrektor marki Tyskie
Zobacz również
Tyskie – marka, która łączy ludzi
We wrześniu 2018 roku Tyskie zainaugurowało start nowej platformy komunikacji pod hasłem „Przejdźmy na TY”, w ramach której realizuje działania mające na celu zachęcenie do otwierania się na innych i wspieranie relacji międzyludzkich. W komunikacji stawia na autentyczność, otwartość i entuzjazm, dzięki którym możliwa jest rozmowa niezależnie od wieku, statusu społecznego czy zainteresowań. Tym samym odwołuje się do socjalizującego aspektu picia piwa i sytuacji, w których najbardziej demokratyczny lager na rynku potrafi łączyć ludzi.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za działania związane z kampanią odpowiadają: agencja Gong – kreacja i koncepcja eksperymentu oraz działania digital, produkcja – Sputnik Studio, reżyseria – Karolina Lewicka (Konqubinat), dom mediowy Zenith – planowanie i zakup mediów, Tailor Made PR – działania PR.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Jak często nie znamy ludzi, których codziennie mijamy? Sąsiadów, osoby zaglądające do tej samej kafejki czy spacerujące z psem po tym samym parku? IKEA postanowiła zaprosić takie osoby i udowodnić im, że warto poznać się bliżej.
PS2
Inna warta uwagi akcja, która zachęca o pamiętaniu o starszych sąsiadach i zjedzeniu z nimi czasami posiłku – to drobne gesty o wielkim znaczeniu.