zdjęcie: facebook.com/jan.bajtlik
Jan Bajtlik to trzydziestoletni ilustrator i malarz, który odnosi duże sukcesy na całym świecie. Jego ilustracje pojawiły się na łamach takich pism jak „The New York Times” czy „Time”, zaś od 2016 roku współpracuje z domem mody Hermes. Dla luksusowej marki artysta zaprojektował już wzory m.in. na kocach, ręcznikach oraz chustach, które są znakiem rozpoznawczym brandu. Bajtlik jest także współautorem witryn butiku Hermes w Dubai Mall.
Zobacz również
Niedawno artysta zaprojektował 10 wersji kolorystycznych chust Hermes pochodzących z kolekcji „Animapolis” na sezon wiosna-lato 2019. Wzory są o tyle ciekawe, bo przedstawiają futurystyczną wizję Warszawy – budynki w centrum stolicy pokrywa roślinność, wokoło na ulicach biegają zwierzęta oraz baśniowe i mityczne stwory. Oprócz charakterystycznej dla polskiego miasta budowli, na chuście pojawiły się także inne słynne obiekty z takich miejsc jak Paryż, Kijów, Moskwa czy Nowy Jork. Całość utrzymana jest w dość surrealistycznej formie.
Chusta kosztuje 395 dolarów i można ją zakupić na oficjalnej stronie Hermes Paris.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Zachęcamy do lektury naszego podsumowania z marketingu w branży kultury i sztuki na przełomie 2018/2019.
PS2
Obecnie trudno zdefiniować luksus. Choć zawiera w sobie pewną stałość, musi reagować na potrzeby dynamicznie zmieniającego się społeczeństwa. Marki luksusowe stanęły więc przed pytaniem: jak zachować swoją tożsamość, a jednocześnie przyciągać nowe pokolenia konsumentów? Odpowiedzią stała się sztuka.